English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خبر داد؛

نرم‌افزار موبایلی ماهواره جیبی شگرد جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان، در خصوص کلاهبرداری در قالب فروش نرم افزار موبایلی"ماهواره جیبی" هشدار داد.

 نرم‌افزار موبایلی ماهواره جیبی شگرد جدید کلاهبرداری

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: اخیرا افرادی با ساخت  و بارگذاری نرم افزار موبایلی "ماهواره جیبی" در کانال ها و گروه های تلگرام  که در قالب دانلود رایگان ارائه شده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه استفاده و فعال سازی قابلیت های این نرم افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ 99 هزار و 990 ریال از سوی مشتریان است که می تواند کاربران را به صفحه جعلی و شبیه سازی شده یک بانک هدایت کند، اظهار داشت: این اتفاق منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی و تاریخ انقضای کارت برای کلاهبرداران می‌شود.  

کلاهبرداری الکترونیک

سرهنگ محمدخانی با تاکید بر اینکه مردم نباید به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران سایبری که غیر قانونی و جعلی هستند به هیچ عنوان ترتیب اثر بدهند، از شهروندان خواست هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل نموده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کنند.

وی افزود: چنانکه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی  Gfata@police.ir گزارش نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی