English

اسدالله عباسی:

پرداخت بودجه در پایان سال مزیتی به شمار نمی‌آید

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پرداخت بودجه حتی به صورت صد درصدی در پایان سال مزیتی به شمار نمی‌آید چراکه مسئولان مربوطه در این زمان پایان باقی مانده تا پایان سال حتی فرصت پرداخت پاداش به کارمندان وزارت علوم را نیز پیدا نمی‌کنند

پرداخت بودجه  در پایان سال مزیتی به شمار نمی‌آید

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسدالله عباسی اظهار کرد: پرداخت بودجه حتی به صورت صد درصدی در پایان سال مزیتی به شمار نمی‌آید چراکه مسئولان مربوطه در این زمان پایان باقی مانده تا پایان سال حتی فرصت پرداخت پاداش به کارمندان وزارت علوم را نیز پیدا نمی‌کنند؛ چه برسد به انجام اقدامات مهم علمی و پژوهشی.  

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیرکرد در تخصیص بودجه‌ها منجر به انباشت مطالبات در پایان سال و ارجاع آن‌ها به سال بعد می‌شود، ادامه داد: اگرچه مسئولان از تخصیص صددرصدی بودجه وزارت علوم خبر می‌دهند اما تجربه نشان داده معمولا تمام این بودجه تا آخر سال تخصیص پیدا نمی‌کنند.

عباسی با اشاره به اعلام خبر پرداخت صددرصدی بودجه سال 96 وزرات علوم در نیمه اسفند، گفت: اگر اعتبارات در بخش‌های جاری، پژوهشی، علمی و سرمایه‌ای به وقت خودش هزینه نشوند بدهی‌های انباشه را به دنبال داشته و مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد می‌کنند.

نباید به صورت قطره‌چکانی به دانشگاه بودجه رساند

عباسی با بیان اینکه نباید به صورت قطره‌چکانی به دانشگاه بودجه رساند، اضافه کرد: تاخیر در تخصیص بودجه دانشگاه‌ها سبب شده که بخش عمده بودجه آن‌ها صرف حقوق و دستمزد شده و بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی نتوانند به ثمر برسند و در نهایت پروژه‌ها با تاخیرهای متعددی روبرو می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از رقم مقرر برای مسائل پژوهشی، اضافه کرد: علیرغم تاکیدات قانون برنامه ششم به این مهم باز هم در بودجه‌ریزی برای دانشگاه‌ها به مسئله پژوهش توجه نمی‌شود و این کمبود بودجه پژوهشی سال 96 و 97 مشهود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه