English

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فرصت یا تهدید

هر ساله در ایام اسفند ماه و نزدیک به تعطیلات سال نو شاهد راه اندازی نمایشگاه های بهاره در سراسر کشور وبندرعباس هستیم.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا  فرصت یا تهدید

به گزارش خبرگزاری موج، هدف از برگزاری نمایشگاه های بهاره همان گونه که از عنوان آن پیداست حذف واسطه ها و حضور مستقیم تولیدکنندگان با هدف کنترل بازار شب عید وارائه کالای با کیفیت ایرانی به مردم است.

اما در شهر بندرعباس تولیدکنندگانی که بتوانند محصولات خود را در نمایشگاه عرضه کنند وجود نداشته و عملا نمایشگاه بهاره از شعار اصلی خود که عرضه کالای ایرانی است دورگردیده وتبدیل به محل عرضه کالاهای بی کیفیت چینی شده است .

 نکته دیگری که باید  مورد توجه قرار گیرد سیستم قیمت گذاری کالای عرضه شده درنمایشگاه بندرعباس هست.

در تهران مسئولیت برگزاری نمایشگاه برعهده اتاق اصناف بوده ومسئولیت قیمت گذاری اجناس هم با اتحادیه های صنفی است که از شرایط بازار وقیمت تمام شده محصول اطلاع دارند وبه صورت علمی وتخصصی وبا تشکیل کمیسیون قیمت گذاری، اقدام به تعیین قیمت کالا می کنند.

 اما متاسفانه در نمایشگاه بهاره بندرعباس مدیریت برگزاری با یک شرکت خصوصی بوده که دغدغه ای برای مشکلات اصناف نداشته و سیستم قیمت گذاری هم توسط کارمندان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان انجام میشه که اطلاعات وتخصص کافی را برای اجرای این مهم  ندارند وهمین امر باعث گردیده اجناس بی کیفیت چینی به وفور  در نمایشگاه عرضه  شود.

در ضمن باید توجه کنیم کسبه ای که در طول یکسال هزینه های اجاره، مالیات وعوارض را پرداخت می کنند و منتظر هستند تا شب عید برسد و با خرید نوروزی مردم، فروش داشته باشند و هزینه های خود را جبران کنند اما به یکباره با برگزاری نمایشگاه بهاره دچار رکود فروش شده و متضرر می شوند.

از طرف دیگر یکی از سئوالاتی که همیشه در ذهن مردم وبازاریان بندرعباس بوده چگونگی حضور افراد فاقد پروانه کسب صنفی و افرادی که ازشهرهای دیگر می آینداست.

که لازم است سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان هرمزگان هم  نسبت به این مسئله شفاف سازی نموده ودر صورتی که شرکت مجری برگزاری، تخلف از قانون کرده باشد، شرکت مربوطه را خلع ید کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه