English

شهردار اصفهان در اولین یادواره شهدای شهرداری:

از مسیر شهدا فاصله نمی گیریم

شهردار اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهری در مسیر شهدا حرکت می‌کند و لحظه‌ای از این مسیر فاصله نمی گیرد.

از مسیر شهدا فاصله نمی گیریم

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی در اولین یادواره شهدای شهرداری اصفهان گفت: هشت تن از شهیدان دوره دفاع مقدس، شهدای شهرداری اصفهان بودند که برای دفاع از کشور جان و تمام هستی خود را نثار انقلاب اسلامی کردند. 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و دشمنان از همان ابتدا تلاش کردند مشکلاتی را برای انقلاب ایجاد کنند، اذعان داشت: گروهک های ضد انقلاب به گونه ای در صحنه حضور یافتند تا سد راه مسیر نظام جمهوری اسلامی شوند.  وی از ترورهای پی در پی و بمب گذاری ها در ابتدای شکل گیری انقلاب سخن به میان آورد و ادامه داد: بعد از این سختی ها ناگهان جنگ بزرگی علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز شد و دشمنان قصد کردند این جنگ را تا رسیدن به تهران ادامه دهند اما جوانان غیور و مردان خدایی در همه سنین و اقشار و اصناف، با همه وجود برای دفاع از سرزمینشان به صحنه آمدند تا امروز ما در سایه امنیت، به همت آن ها افتخار کنیم. 

شهردار اصفهان با بیان این مطلب که یادواره شهدای شهرداری اصفهان برای اولین بار برگزار شده است، تصریح کرد: لازم است به بسیج شهرداری اصفهان که چنین ابتکاری به کار بردند دست مریزاد بگوییم.  

وی به حضور آیت‌الله طاهری در جبهه های هشت سال دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: شهید حسین خرازی یکی از مریدان آیت الله طاهری بود و همه این افراد در کنار هم برای دفاع از میهن به صحنه آمده بودند؛ به همین دلیل اکنون ما نیز باید با وحدت، یکپارچگی و انسجام بتوانیم راه شهیدان را ادامه دهیم. 

نوروزی تأکید کرد: همه با همان انگیزه و همت مانند همت شهدا باید در عرصه خدمت به مردم تلاش کرده و از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی در خصوص شهدای شهرداری گفت: این شهدا در شهرداری مشغول به فعالیت بودند اما برای حراست از کشور تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادگی کردند.

یادوراه شهدای شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از این که در حال حاضر مدیرانی انتخاب شده اند که علاقمند به حرکت در مسیر شهیدان هستند، افزود: مجموعه مدیریت شهری در مسیر شهدا حرکت می‌کند و لحظه‌ای از این مسیر فاصله نمی گیرد.

 راه شهید خرازی ها و همت ها ادامه دارد

فرمانده بسیج شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که در فرهنگ ایثار و شهادت، حکمت‌هایی وجود دارد گفت: لازم است برای ادامه راه شهدا به این حکمت ها پی ببریم؛ البته درک معرفت شهدا کار سخت و دشواری است و به گفته امام راحل، بنیانگذار جمهوری اسلامی شهدا مقامی برابر و مساوی با انبیا دارند. 

محمد سلیمانی افزود: شهدای مدافع حرم نمونه بارز استمرار خط شهدا هستند که با فدا کردن جان خود نشان دادند راه شهید خرازی ها و همت ها ادامه دارد.

وی هشت سال دفاع مقدس را دانشگاهی تمام عیار دانست و اذعان داشت: در این دانشگاه، انسان‌های بسیار والا تربیت شدند و معرفت لازم را کسب کردند؛ تا جایی که بسیاری از علما به این مرتبه غبطه خورده و حاضرند سال‌های عمر و عبادت خود را با مقام شهدا جایگزین کنند.

فرمانده بسیج شهرداری اصفهان بارزترین ویژگی شهدا را صداقت دانست و تصریح کرد: بین گفتار و رفتار شهدا هیچ تناقضی وجود نداشت و تبعیت محض از ولی امر زمان، از دیگر خصیصه های شهدا بود.

گفتنی است در اولین یادواره شهدای شهرداری اصفهان که با حضور شهردار اصفهان، نایب رییس شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد، از خانواده‌های شهید حاج حسین خرازی، محمود مزیدی،سید محمود طباطبایی،رضا مانیان،رضا ابراهیمی،حسن یزدی،حاج سیف الله محرابی،احمد یاقسمت و مرتضی تیموری تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی