English

در ششمین روز از هفته تربیت اسلامی:

اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان سلسله برگزار شد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان سلسله، گفت: راه پاسداشت فرهنگ شهادت، در گرو صیانت از ارزش‌های اسلامی، صبر، مقاومت، جهاد علمی و فرهنگی و انتقال فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، به نسل جوان و نوجوان است.

اولین یادواره شهدای امور تربیتی شهرستان سلسله برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محمدحسین احمدی در این یادواره که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی؛ خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و فرهنگیان در کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری شهرستان سلسله برگزار شد با اشاره به ورود دشمن در عرصه های  فکری و فرهنگی برای ضربه زدن به نسل جوان و آینده ساز جامعه افزود: ارزش‌های فرهنگی هویت، اصالت و روح یک ملت است و صیانت و حفاظت از این فرهنگ در مدارس  بر عهده معلمان؛ مربیان و معاونین پرورشی است که رسالت عظیمی در تربیت و پرورش نسل آینده ساز برعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا نقش بسیار مهمی در تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت دارد و نسل جوان در قالب این یادواره ها  با رشادتها و ایثارگری‌های رزمندگان دوران 8ساله دفاع مقدس و برهه های مختلف انقلاب آشنا می شوند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، عزت، اقتدار و صلابت امروز کشور را مرهون و مدیون شهیدان دانست و ادامه داد: ما در قبال شهدا مسئولیم و وظیفه داریم تا آرمان و پیام آنها را هوشمندانه با ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم.

محمدحسین احمدی، تصریح کرد: فضای مجازی و شبکه های ارتباطی نوین  عرصه‌ای گسترده ای است که می‌توانیم از آن برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا استفاده کنیم.

باید دانش آموزان را با سیره شهیدان آشنا کرد

احمدی اضافه کرد: باید دانش آموزان را با سیره شهیدان آشنا کرد و آنان را به عنوان الگوهای عملی معرفی کرد تا ارزشهای ناب اسلامی و اخلاق نبوی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر این نکته تاکید کرد که  شهدای دفاع مقدس راه بصیرت و بیداری جهان اسلام را در عصر حاضر باز کرده‌اند و افزود: شهدا با حرکت ماندگار خود حماسه ای  بزرگ آفریدند و ما باید این رشادت و پایمردی را همواره گرامی بداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه