English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فاطمه(س) درس پشتیبانی از ولایت را آموخت

نماینده ولی فقیه در گیلان، ولایت فقیه را در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) درس حمایت و پشتیبانی از ولایت را به ما آموخت و تمام اقشار جامعه باید از ولی فقیه حمایت کنند.

فاطمه(س) درس پشتیبانی از ولایت را آموخت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به مناسبت 18 اسفندماه سالروز تاسیس این نهاد با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و تولد امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) درس حمایت و پشتیبانی از ولایت را به ما آموخت.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: در دنیای امروز آوازه گسترش اسلام نشأت گرفته از انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فداکاری‌ها و حمایت‌های حضرت زهرا(س) از ولایت سبب خارج شدن امام علی(ع) از غربت بود، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) به ما درس حمایت و پشتیبانی از ولایت را آموخته است و تمام اقشار جامعه باید از ولی فقیه حمایت کنند.

ولایت فقیه رأس نظام جمهوری اسلامی ایران

ولایت فقیه رأس نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: به اذعان دشمنان اکنون امپراطوری اسلامی شیعه در منطقه به وجود آمده و مردم کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن در کنار ملت ایران هستند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، ولایت فقیه را در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای از فرزندان حضرت زهرا(س) محسوب می‌شوند و خیر کثیر هستند.

وی، قرآن را خیر کثیر توصیف کرد و گفت: قرآنی که برنامه‌های جهاد و مبارزه در راه خدا را ترویج می‌کند، خیر کثیر است و دنیای کفر از آن هراس دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایران‌ستیزی در دستور کار دشمن قرار دارد، خاطرنشان کرد: مجاهدان سپاهی، بسیجی و دیگر خدمتگزاران نظام اسلامی در مقابل دشمنان اسلام با وحدت ایستاده‌اند.

آیت‌الله قربانی در ادامه به موضوع زکات و جمع‌آوری این امر در راستای فقرزدایی از جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اکنون سالانه 400 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری می‌شود و نیازمندان از آن بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، اظهار کرد: بخشی از زکات جمع‌آوری شده باید در راستای احسان و نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند تعلق گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین متذکر شد: امروز دنیا تشنه معلومات قرآنی است و باید فرهنگ عظیم قرآنی و دینی را در جامعه ترویج کنیم.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه احکام اسلامی به معنای واقعی توسط جمهوری اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرده است، متذکر شد: قرآن تنها برای بوسیدن و بالای سر گذاشتن نیست بلکه برای فهمیدن و فهماندن است.

فعالیت 901 کانون فرهنگی هنری مساجد در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در دیدار مذکور با تبریک میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: 23 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارد و 901 کانون در گیلان فعال است.

فیروز فاضلی مردمی بودن، جوان‌گرایی و گذر از بحران مخاطب را از ویژگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: انسان وقتی وارد مسجد می‌شود، امنیت روانی و اخلاقی همراه او است.

تشکیل 1075 شورای زکات روستایی در گیلان

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در دیدار مذکور از تشکیل یک‌هزار و 75 شورای زکات در روستاهای این استان خبر داد و اظهار کرد: 3 هزار و 31 نفر در شوراهای مذکور فعالیت می‌کنند.

علیرضا محمدی با اشاره به اینکه 6 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در سال 95 در گیلان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: در 11 ماهه امسال 7 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شده است.

پیگیری شعار 3 هزار کتابخانه در مساجد گیلان

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: سال 71 کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در کشور تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم به اجرای یکسری برنامه‌های فرهنگی و هنری با حفظ ساحت مساجد در این مکان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مذکور در راستای جذب جوانان به مساجد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت حدود 900 کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان، بیان کرد: شعار 3 هزار کتابخانه در 3 هزار مسجد گیلان را پیگیری می‌کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی