English

مدیر مجموعه آموزشی ، تفریحی باغ گل ها اصفهان :

در تمام فصول باغ گل ها اصفهان می تواند میزبان گردشگران باشد

مدیر مجموعه آموزشی ، تفریحی باغ گل ها اصفهان گفت: باغ گل ها اصفهان با تنوع بالای 900 گونه گیاهی بعنوان یک کلکسیون گیاهی محسوب می شود و در تمام فصول می تواند میزبان گردشگران باشد.

در تمام فصول باغ گل ها اصفهان می تواند میزبان گردشگران باشد

سید محمد رقیب در گفتگو با خبرنگار موج، اظهار داشت: مجموعه آموزشی ، تفریحی باغ گل ها اصفهان با تنوع بالای 900 گونه گیاهی بعنوان یک کلکسیون گیاهی محسوب می شود و بازدید از این مرکز  می تواند در رفع استرس و تنش های عصبی افراد مفید باشد.

وی با اشاره به خدمت رسانی باغ گل ها به اقشار کم درآمد افزود: نرخ بلیط های نوروزی مجموعه تفریحی گردشگری  باغ گل ها افزایش نخواهد داشت.

وی با اشاره به بازدید بیش از یک میلیون نفر گردشگر از این مکان زیبا و تفریحی افزود: متاسفانه سهم شهروندان اصفهانی از استفاده از این مکان بسیار کم است که می توان علت آنرا نبود تبلیغات مناسب در این مورد و عدم اطلاع رسانی کافی از سوی این مرکز دانست.

مدیر مجموعه باغ گل ها اصفهان گفت: این مجموعه یک باغ نیست بلکه مجموعه ای از باغ های دراین مکان هستند مانند عمارت شاهی یا کوشک که در هر فصلی با توجه به گونه گیاهی که در آن باغ وجود دارد می تواند منظره ای زیبا و دل انگیز را به چشمان بیننده هدیه کند.

سید محمد رقیب با بیان این نکته که این مجموعه در سال 75 به همت شهرداری اصفهان در زمینی به وسعت 55 هزار مترمربع ، طراحی و اجرا شد ، ادامه داد: در سال 86  مساحت 17000 متر دیگر نیز به آن الحاق گردیده است  و در حال حاضر مساحت مجموعه 72 هزار مترمربع می باشد.

وی درادامه افزود: از اول شهریور تا آخر آبان سه ماه بسیار استثنایی را در باغ گل ها شاهد هستیم که می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار اثر گذار باشد.

مدیر مجموعه باغ گل ها اصفهان با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در این مرکز گفت : 20 عنوان کلاس آموزش شهروندی در باغ گل ها ارائه می شود ، گلهای آپارتمانی ، آشنایی با کاکتوس ها ، کلاس بامبو، کلاس آلوروا و آشنایی با گیاهان دارویی  که این کلا سها هر صبح 5 شنبه در مکان باغ گل ها دایر می باشد و کلاس هایی که از قبل به صورت موردی تبلیغاتی در مورد آن انجام شده است روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

در سال 96 حدود 10000 نفر ساعت کلاس آموزشی با عناوین مختلف برای شهروندان برگزار شده است که جای بسی گلایه از شهروندان دارد که به چه دلیل از این کلاس ها استقبال نمی شود و ظرفیت کلاس ها که حدود 35 نفر است حداکثر با حدود 15 نفر برگزار می شود.

تبلیغات و اطلاع رسانی در باغ گل ها بسیار ضعیف است

سید محمد رقیب با اشاره به این امر که ما اولین مجموعه ای هستیم که توانسته ایم مجوز فروش بلیط سیار را به دست آوریم افزود: بر اساس این مجوز ما می توانیم با مجموعه و شرکت های برگزاری تور همکاری کنیم و اختیاراتی داریم که می توانیم بر اساس میزان بازدید ّآفر بدهیم یا حق کارگزاری پرداخت کنیم. 

باغ گل ها

وی در ادامه با توجه به بحث کمبود و نیاز این اکوسیستم طبیعی برای بقای شادابی خود به آب این عنصر حیاتی افزود:  به منظور رفع این مشکل و با توجه به اینکه به خاطر شادابی محل نمی توانیم از گونه های مقاوم استفاده بکنیم در زمینه بهبود سیستم آبیاری و روش های آبیاری نوین و تحت فشار استفاده می کنیم و از ترکیبات خاکی که می توانند آب را درخود نگه دارند و هدرروی آب به میزان کمی داشته باشند استفاده می کنیم.

مدیرمجموعه باغ گل ها  اصفهان در ادامه گفت : بخاطر این که یک اکوسیستم برکه ای که خود دارای انواع جانوران آبزی و پرندگان می باشد در این محل است بخاطر بهم نخوردن نظم این اکوسیستم از سموم شیمیایی استفاده نمی شود و بجای آن از حشرات پارازیت ، کفش دوزک ها استفادهه می کنیم که برای رفع انگل مفید هستند و از سموم گیاهی مانند عصاره فلفل و سیر برای گیاهان استفاده می کنیم که خطری برای جانوران و گیاهان نداشته باشد.

سید محمد رقیب به برگزاری چهار جشنواره در این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره گل های لاله ، جشنواره نقاشی و گل کاری کودکان و باغ لاله های اصفهان با تنوع گیاهی بالای 23 رنگ از برنامه های مهم این مجموعه گردشگری در سال 96 و در ادامه نوروز 97 می باشد.

وی نقش بخش خصوصی در بهره برداری از این مجموعه تفریحی گردشگری را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: اشتغال زایی یکی از اهداف مهم این مجموعه می باشد به طوری که به غیر از 33 نفر پرسنل که در استخدام سازمان پارکها می باشند حدود 100 نفر نیز از طریق پیمانکاران در این مجموعه مشغول به کار هستند و حدود 7000 روز نفر ساعت پرسنل غیر مستقیم برای آماده سازی باغ و ارایه خدمات به باغ دارند فعالیت می کنند.

مدیرمجموعه باغ گل ها اصفهان  در پایان گفت:مجموعه ای فروشگاهی و نمایشگاهی برای گل های خاص و مبلمان شهری در دستور ساخت قرار گرفته که این فضا با مساحت تقریبی حدود 1000 مترمربع به صورت مسقف در حال ساخت است که به منظور رفاه حال شهروندان یکی از شیک ترین و زیباترین مجموعه های دمنوش خانه و ارائه میان وعده را در محل باغ گل ها احداث کردیم که تاپاسی از شب به خدمت رسانی به هموطنان می پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه