English

ایجاد بیش از هزار و ۷۰۰ شغل در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 620 شغل به صورت مستقیم و هزار و 100 شغل به صورت غیرمستقیم در روستاهای استان ایجاد شد.

ایجاد بیش از هزار و 700 شغل در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، «فرج‌اله راد» اظهار کرد: 80 کارآموز در چهار دوره آموزشی استاندارد تابلو فرش در محروم‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش می‌بینند.

«راد» با بیان اینکه کارآموزان بعد از مهارت‌های لازم دار و مواد اولیه را از سوی فنی و حرفه‌ای استان تحویل می‌گیرند، بیان داشت: هر طرح نقشه و مواد اولیه یک تابلو فرش با ارزش 100 هزار تومان به کارآموزان تحویل داده می‌شود، که حداقل سود فروش هر تابلو یک‌میلیون و سیصد هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه برای بافت یک تابلو فرش حداقل ده روز زمان می‌برد، که میانگین دریافتی هر کارآموز بیش از دو میلیون تومان است، افزود: بالغ بر 5 تا 8 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به مددجویان فنی و حرفه‌ای سبب افزایش اشتغال افراد تحت پوشش شد، و این افراد با آموزش‌های لازم خودکفا شدند.

وی  تصریح کرد: بیش از 620 شغل به صورت مستقیم و هزار و 100 شغل به صورت غیرمستقیم در روستاهای استان ایجاد شد، که تمامی تولیدات کارآموزان در نمایشگاه‌ها به فروش می‌رسد.

«راد» با بیان اینکه همچنین برخی از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان بیمه می‌باشند، گفت: مدیر آموزشگاه تابلو فرش در سال 92 به‌عنوان کارآفرین برتر استان، سال 94 به عنوان کارآفرین برتر ملی و در سال 96 رتبه اول جشنواره والی مهر را در کشور کسب کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه