English

فرماندار شفت بیان کرد

جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است

فرماندار شفت در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان گفت: جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است

جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا محسنی در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان  اذعان داشت: جامعه توسعه یافته نتیجه توسعه افراد آن جامعه است.

فرماندار شفت با بیان اینکه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم دغدغه های مشترکی داریم اظهار کرد: مصوبات جلسات باید راهبردی و خروجی آن مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگلها صرفا یک ویترین نیستند و باید از تجربه موفق دیگران در بهره برداری صحیح از این منابع طبیعی استفاده شود افزود: امروز یک روستایی که در حاشیه جنگل زندگی می کند و می تواند در حفظ این ثروت خدادی کمک کند، از بهره برداری از یک درخت پوسیده محروم مانده است.

در اجرای قانون باید کرامت انسانی شهروندان حفظ شود

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه کسی منکر اجرای قانون نیست اما در اجرای قانون باید کرامت انسانی شهروندان حفظ شود افزود: بخشی از مکشوفات قاچاق چوب می تواند در اختیار حاشیه نشینان جنگل قرار گیرد تا در ساخت و سازهای روستایی مورد بهره برداری این بزرگواران قرار گیرد.

نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم

محسنی با بیان اینکه انباشت مصالح در  بستر رودخانه ها، مسیر آن ها را تغییر می دهد و سبب تخریب و رانش زمین های حاشیه و ایجاد خسارت می شود  افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال  می تواند تفویض  اختیار  برداشت مصالح از رودخانه ها را در موارد خاص و ضروری  به شورای شهرستان واگذار کند تا مشکلات مردم به ویژه در روستاها کاهش یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از بیل به دستان که اقدام به برداشت های غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه ها  می کنند؛  از لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکل هستند افزود: پیشنهاد می شود با مشارکت این کارگران یک شرکت تعاونی تاسیس گردد تا ساز و کاری قانونمند ایجاد گردد و با این کار زمینه نظارت های اجرایی نیز فراهم می شود.

فضای مجازی یک ظرفیت ویژه در افزایش آگاهی های جامعه

فرماندار شفت به فرصت های فضای مجازی نیز اشاره و آن را یک ظرفیت ویژه در افزایش آگاهی های جامعه برشمرد  و تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی در فضای مجازی به صورت آگاهانه و یا نا آگاهانه به مسایل قومیتی و ایجاد اختلاف ها دامن می زنند و این موضوع در توسعه این شهرستان آثار سو خواهد داشت.

وی در پایان به برخی از مشکلات مردم در تغییر کاربری زمین ها به ویژه در روستاها اشاره و افزود: کشاورزانی که سال ها است اقتصاد این شهرستان را رونق داده اند و غذای شهروندان را تامین می کنند  نباید برای ساخت یک خانه و سرپناه کوچک در گوشه ی یک شالیزار مشکل داشته باشند و در حل این مشکل باید مساعدت لازم صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی