English

در هفته منابع طبیعی؛

۱۵۰ هزار نهال در تبریز توزیع و کاشت می شود

توزیع و کاشت 150 هزار نهال در تبریز، مقدمه با نشاطی برای آغاز برنامه‌های انبوه‌کاری فضای سبز در هفته منابع طبیعی خواهد بود.

150 هزار نهال در تبریز توزیع و کاشت می شود

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ ایرج شهین‌باهر با اعلام این مطلب اظهار داشت: برنامه‌های درختکاری سال ۹۶، از پانزدهم اسفند، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز و با مشارکت محلات و گروه‌های مختلف مردم‌نهاد آغاز می‌شود.

شهردار تبریز، توزیع نهال رایگان را از جمله برنامه‌های این شهرداری برای مشارکت‌ شهروندان خواند و افزود: شهروندان در طول هفته می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و با ارائه نشانی محله و مجتمع های مسکونی خود درخواست کاشت نهال بدهند.

کاشت نهال

وی با اشاره ضرورت‌ صرفه‌جویی و هزینه‌کرد اصولی در حوزه فضای سبز تاکید کرد: برنامه‌های درختکاری، با اولویت گونه‌های بومی، مقاوم و سازگار با اقلیم شهر انتخاب و تلاش شده بخش‌های مختلف فضای سبز، با مدیریت منسجم منابع آبی و اجرای روش‌های نوین آبیاری، بازده مطلوب داشته باشد.

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پارک درون شهری تبریز

شهردارتبریز همچنین از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پارک درون‌شهری تبریز در فاز فضای سبز پروژه پادگان خبر داد و افزود: عملیات فضاسازی و درختکاری، در بخش تفکیک‌شده پادگان قدیمی، در هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.

شهین‌باهر تصریح کرد:  با اجرای این طرح، ۱۰ هکتار از وسعت پادگان به همراه فضای مشجری که در این بخش واقع است، به فضای سبز محدوده مرکزی شهر اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار تبریز در پایان همکاری و همراهی شهروندان را شرط اساسی در فضای سبز پایدار و پویا توصیف و خاطرنشان کرد: نگهداری صحیح از فضای سبز و مشارکت آحاد شهروندان در فضای سبز محلات و شهرک‌های مسکونی ضروری بوده و زمینه‌ساز فضای سبز پایدار است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه