English

وزیر علوم:

جاده ورود دانشجویان خارجی به خوزستان هموار است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مناطقی مانند خوزستان، از لحاظ نزدیکی‌های فرهنگی و مسافتی، زمینه برای جذب دانشجوی عراقی فراهم است و اگر دانشگاه موانعی برای این کار داشته باشد به رفع این موانع کمک می‌کنیم.

جاده ورود دانشجویان خارجی به خوزستان هموار است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، منصور غلامی امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: امروز بازدیدی انجام شد در راستای برنامه های راهبردی این دانشگاه در کنار هیات رئیسه و شورای دانشگاه مرور می شود تا به وزارت علوم در برنامه‌های حمایتی و هماهنگی برای اجرای آن‌ها و رسیدن به اهداف، کمک کند.

وی با اشاره به موانع موجود برای ورود دانشجویان خارجی جهت تحصیل به داخل کشور، اذعان داشت: در بحث روابط بین‌الملل یکی از برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه اقتصاد اجتماعی کشور پیش‌بینی شده است و از برنامه‌های خاص وزارت علوم نیز هست، تعاملات بین‌المللی است که یک بخش آن مربوط به پذیرش دانشجو از سایر کشور‌ها است.

وزیر علوم اضافه کرد: پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهایی که از لحاظ مسافت نزدیک‌تر هستند، فرصت خوبی برای شروع و توسعه تعاملات بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: در مناطقی مانند خوزستان، از لحاظ نزدیکی‌های فرهنگی و مسافتی، زمینه برای جذب دانشجوی عراقی فراهم است. اگر دانشگاه موانعی برای این کار داشته باشد به رفع این موانع کمک می‌کنیم تا پذیرش دانشجو از همه کشورهای علاقه‌مند انجام شود.

غلامی گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر یک دانشگاه تخصصی است و می‌تواند خدمات آموزشی و پژوهشی ویژه در حوزه علوم دریایی ارایه دهد؛ به نظر می‌رسد این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه