English

امام‌جمعه کرمانشاه:

وظیفه آموزش‌ و پرورش کار ریشه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ بومی و اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه کار آموزش‌وپرورش را کاری ریشه‌ای دانست و اظهار کرد: باید آموزش‌وپرورش تا جایی که می‌تواند در جهت نهادینه کردن فرهنگ بومی و سبک زندگی اسلامی بین دانش‌آموزان تلاش کند.

وظیفه آموزش‌ و پرورش کار ریشه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ بومی و اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما درجلسه کمیته همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه، دغدغه مهم رهبری را کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: دشمن با حربه سطحی برخورد کردن آموزش‌وپرورش در توسعه فرهنگ بومی و اسلامی، قصد ضربه زدن به ما را دارد، کما اینکه در سال‌های اخیر تقریباً همه‌چیز زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است.

امام‌جمعه کرمانشاه بابیان اینکه تهاجم فرهنگی شرایطی است که ما امروز در آن گیر افتاده‌ایم و هر طرف را که نگاه می‌کنی رنگ و بوی غیربومی بودن و تفکر خارجی‌ها را می‌بینی، تأکید کرد: امروز تهاجم فرهنگی از درودیوار می‌بارد.

ریشه تهاجم فرهنگی در تمام زندگی امروز جامعه دیده می‌شود

 امام‌جمعه کرمانشاه یادآور شد: اگر دقت کنیم تمام امور ما را فرهنگ غیربومی فراگرفته و نمود آن را می‌توان از آشپزخانه اپن گرفته تا طرز لباس پوشیدن و سبک زندگی نظاره‌گر بود.

آیت‌الله علما اضافه کرد: امروز حتی الگوی غذایی دانش‌آموزان هم‌تغییر کرده است، درگذشته دانش آموزان با خود نخود و کشمش به مدرسه می‌بردند، اما امروز چیپس و پفک جای آن‌ها را گرفته است.

آیت‌الله علما با اشاره به اینکه ما سرمایه بزرگی به نام محتوا داشته و هیچ احتیاجی به دانش و تفکر سرمایه‌داری در کشور نداریم، تأکید کرد: باید سبک زندگی اسلامی را حفظ کرده و آن را از دست ندهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه سپس کار آموزش‌وپرورش را کاری ریشه‌ای عنوان و اظهار کرد: باید آموزش‌وپرورش تا جایی که می‌تواند در جهت نهادینه کردن فرهنگ بومی و سبک زندگی اسلامی در بین دانش‌آموزان تلاش کند.

وی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان به‌عنوان نسل فردا بیان کرد: با تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست افراد توانمند و مؤمن می‌توان به پرورش نسلی مو من امیدوار بود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و عذرخواهی ایشان از محضر خداوند و مردم به این دلیل که نتوانسته‌ایم عدالت اجتماعی را به معنای واقعی آن در جامعه پیاده کنیم، گفت: به‌کرات گفته‌ام شأن رهبری هدایت و جهت‌دهی و خط دهی است و شأن مسئولین پیاده کردن این هدایت‌ها است و دراین‌بین وظیفه آموزش‌وپرورش بسیار سنگین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه