English

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان:

۹۰ درصد روستاهای قشم با تکمیل مجتمع آب رسانی از آب لوله کشی بهره مند می شوند

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان گفت: بزرگترین مجتمع آبرسانی در قشم در آستانه تکمیل است، با راه اندازی این سایت ها 90 درصد روستاهای جزیره قشم از شبکه آبرسانی بهره مند می شوند.

90 درصد روستاهای قشم با تکمیل مجتمع آب رسانی از آب لوله کشی بهره مند می شوند
به گزارش خبرگزاری موج، عبدالحمید حمزه‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر سال‌جاری پروژه آب‌رسانی به ٣٠ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ٤٠ هزار نفر و اعتبار ٢٨٠ میلیارد ریال انجام شده می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ٣٠ مجتمع آب‌رسانی روستایی که ششصد روستا در استان را تحت پوشش قرار می‌دهد با هزینه‌ای بالغ بر دویست میلیارد تومان انجام شده است، ادامه داد: جهت تکمیل آن به پانصد میلیارد تومان دیگر نیاز است و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ٣ سال آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان با بیان اینکه ٥٠ درصد جمعیت استان در روستاها قرار دارند، افزود: هرمزگان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هشتصد هزار نفر و بیش از یک هزار و ٧١٥ روستا دارد و بالغ بر ٤٦ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

احداث بیش از 20 سایت آب شیرین کن

حمزه‌پور با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در حوزه شیرین‌سازی دریا، اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: تعداد دویست روستای استان با احداث بیش از ٢٠ سایت آب‌شیرین‌کن دارای آب پایدار شدند و بیش از ششصد روستایی که در گذشته با تانکر آب‌رسانی می‌شدند به کمتر از تعداد صد روستا رسیده است.

آب شیرین کن4

٢٥ درصد منابع آب از طریق آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود

وی با بیان اینکه ٢٥ درصد منابع آب از طریق آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود و حداکثر تا پایان برنامه ششم به ٥٠ درصد می‌رسد، ادامه داد: بیش از ١٥٠ روستا در قالب سایت آب‌شیرین‌کن در دست احداث می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان ضمن اظهار امیدواری از اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ٥٠ درصد روستاهای استان هرمزگان که به دریا و رودخانه دسترسی داشته تا پایان برنامه ششم از منابع آب پایدار برخوردار می‌شوند، افزود: عملیات اجرایی بزرگترین سایت آب‌شیرین‌کن در قشم با تامین آب بیش از٩٠ درصد روستاها در حال انجام می‌باشد که انشالله در آینده‌ای نزدیک با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

حمزه‌پور همچنین در رابطه با طرح‌های در دست اجرا شرکت آبفاروستایی هرمزگان اظهار کرد: تعداد ١٤ سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ١٥ هزارمترمکعب در شبانه روز و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست اجرا می‌باشد.

بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی به ٣٠ روستا در دهه فجر

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان گفت: در دهه فجر سال‌جاری پروژه آب‌رسانی به ٣٠ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ٤٠ هزار نفر و اعتبار ٢٨٠ میلیارد ریال انجام شده است.

به گفته وی، آب‌رسانی به مجتمع بزرگ روستایی در قالب ٦١١ روستا، آب‌رسانی به مجتمع سهران بشاگرد در قالب ٤٠ روستا، آب‌رسانی به مجتمع بزرگ دژگان در بندرلنگه در قالب ٣٥ روستا و تکمیل مجتمع آب‌رسانی بزرگ قشم تا پایان سال‌جاری از پروژه‌های در دست اجرا این شرکت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفاروستایی هرمزگان متذکر شد: اعتبارات این شرکت تاکنون بالغ‌بر دویست میلیارد تومان مصوب شده که حدود ١٠ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

حمزه‌پور در ادامه با بیان اینکه تعداد ٢٠ سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت سیصد هزار مترمکعب که قریب به دویست روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد در حال بهره‌برداری می‌باشد، بیان داشت: تعداد ١١ آب‌شیرین‌کن با ظرفیت تولید ١٨ هزار مترمکعب با تحت پوشش قرار دادن ٣٥٠ روستا و تعداد ٣ سایت آب شیرین‌کن دیگر با تحت پوشش قراردادن٣٤ روستا در دست اجرا می‌باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی