English

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خبر داد:

تشرف ۳۰۰ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در سال ۹۵

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از ۳۰۰ میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی در سال ۹۵ خبر داد.

تشرف ۳۰۰ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در سال ۹۵

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید مرتضی بختیاری با اشاره به  ۳۰۰ میلیون تشرف صورت گرفته به حرم مطهر رضوی در سال ۹۵ اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب، توسعه اماکن متبرکه تنها ۱۲۰ هزار مترمربع در سه صحن بود که امروز این میزان به یک میلیون مترمربع رسیده و ۱۵ رواق بزرگ به حرم امام رضا(ع) افزوده شده است.  

وی افزود: این اقدامات برای تسهیل در زیارت زائران امام هشتم (ع) پس از پیروزی انقلاب به انجام رسیده است. 

تمام دارایی آستان قدس وقف امام رضا(ع) می باشد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام دارایی آستان قدس یا وقف و یا نذر امام هشتم(ع) است که شامل کارخانه ها و زمین های کشاورزی و دیگر بخش هاست. 

بختیاری خاطرنشان کرد: برخی وقف نامه ها طی سالیان گذشته از بین رفته و خوشبختانه وقف نامه ها با توجه به نیت واقفان در ۲۶ سرفصل دسته بندی شده است. 

وی بیان کرد: ۴۰ درصد موقوفات مصرف خاص دارد و ۶۰ درصد دیگر عام بوده و هزینه کرد آن در اختیار تولیت است. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برخی موقوفات مانند موقوفات ملک ناظر دارد و بر هزینه کرد درآمدها نظارت می کنند و ما حتی یک ریال در خارج از نیات واقفان هزینه نمی کنیم. 

تشرف 300میلیون زائر به بارگاه مطهر رضوی در سال 95

بختیاری گفت: طبق آمار در سال ۹۵ حدود ۳۰۰ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی تشرف می یابند و خدمت به این حجم زائران توسط خادمان امام هشتم(ع) انجام می شود. 

وی اظهارداشت: برای تسهیل در تشرف زائران به حرم و رفاه حال آنها اقداماتی از جمله مراکز نگهداری امانات، ماشین های برقی و ویلچر برای تردد و پذیرایی از زائران در میهمانسرای حضرت دنبال می شود. 

بختیاری ادامه داد: در دوره جدید تولیت آستان قدس مفهوم خادم تعریف عام تری یافته و همه خدمات به زائران و محرومان به نام امام رضا(ع) جزو خدمت در حرم مطهر محسوب می شود با این اقدام خدمت به زائران امام هشتم(ع) از مبدا حرکت تا زمان برگشت انجام می شود و در این راستا ۴۵ هزار نفر به تعداد خادمان رضوی افزوده شده است. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: در حوزه خدمات فرهنگی اقداماتی از جمله برگزاری باشکوه نمازجماعت، محافل قرآنی جهان اسلام، برنامه ویژه کودکان،  برگزاری حلقه های معرفت، مرکز مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی در حرم مطهر رضوی انجام می شود. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه