English

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان خبر داد:

ازدواج مجدد ۲۴۸ نفر از زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از مشاوره

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان اقدامات انجام‌شده این نهاد برای تشویق و ترغیب زنان سرپرست خانوار تحت حمایت جهت انجام ازدواج مجدد را تشریح کرد.

ازدواج مجدد 248 نفر از زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از مشاوره

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مجید بزرگی راد، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های این نهاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است، گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند یکی از روش‌های مطمئن و سازنده برای توانمندسازی و بهره‌مند ساختن از زندگی شاد و توأم با سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آن‌ها، ازدواج مجدد است.

بزرگی راد از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویانی که بهبود یافته‌اند خبر داد و گفت: این افراد طی مشاوره‌های شغلی با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی به فعالیت و کسب‌وکار مشغول می‌شوند و به خودکفایی و توانمندی می‌رسند.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی کمیته امداد برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، افزود: زنان سرپرست خانواری که بعد از متارکه یا فوت همسر تصمیم به ازدواج مجدد بگیرند از هدیه ازدواج و کمک‌هزینه خرید جهیزیه بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان تصریح کرد: مددجویانی که دارای شرایط حاد و ویژه روحی و روانی هستند برای ارجاع به کلینیک‌های تخصصی توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند به همین دلیل طی انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین کمیته امداد، آموزش‌وپرورش، سپاه، نیروی انتظامی کلینیک‌های وابسته به این سازمان‌ها با 30 درصد تخفیف خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی به مددجویان ارائه می‌دهند.

ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواده

بهره مندی هزار و 167 نفر از مددجویان از خدمات مشاوره

وی ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی به مددجویانی که در شرایطی دچار اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی هستند را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد و افزود: هزار و 167 نفر از این مددجویان در سال جاری از مشاوره‌های فردی و گروهی بهره‌مند شده‌اند که تعدادی از آن‌ها با بهره‌گیری از مشاوره مشکل خود را رفع کرده و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه بودند به مراکز درمانی طرف قرارداد معرفی شدند.

بزرگی راد بابیان اینکه طی نه‌ماهه سال جاری 248 نفر از زنان سرپرست تحت حمایت کمیته امداد گیلان اقدام به ازدواج مجدد کرده‌اند، ادامه داد: 193 نفر از آن‌ها زنان مطلقه، 55 نفر فوت همسر بودند که با انجام ازدواج مجدد به توانمندی و خودکفایی رسیدند.

 معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی به زنان سرپرست خانوار را از دلایل مهم ترغیب و تشویق آن‌ها به سمت ازدواج مجدد عنوان کرد و گفت: طی نه‌ماهه سال جاری 426 نفر از این مددجویان از مشاوره‌های گروهی و فردی بهره‌مند شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آسیب اعتیاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل متارکه زوجین به شمار می‌رود، افزود: طی نه‌ماهه سال جاری از 362 نفر مددجوی گرفتارشده به دام اعتیاد با انجام مشاوره‌های فردی و گروهی 61 نفر بهبود پیداکرده، 286 نفرتحت درمان قرار گرفتند و 15 نفر هم برگشت به اعتیاد داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه