English

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد؛

اعزام پنج هزار نفر مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات

مدیرکل کمیته امداد گیلان در جمع زائران عتبات عالیات از اعزام بیش از پنج هزار نفر به مشهد مقدس و عتبات عالیات تا پایان امسال خبر داد.

اعزام پنج هزار نفر مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه حضور در مکان هاى مذهبى و بارگاه ملکوتی ائمه معصومین (ع) باعث تقویت ارتباط با خدا می شود ، گفت : روح و جان انسان همواره نیازمند غذای معنوی است و سفرهای زیارتی غذای روح و جسم انسان است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) انسان هاى کاملى هستند که براى بشر در هر دوره و زمان به عنوان الگو از سوى خداوند معرفى شده اند، افزود : زیارت تربت اهل بیت (ع) موجب آرامش و اطمینان قلب انسان می شود که ممکن است بر اثر زندگی روزمره و دنیوی دچار آلودگی شده باشند .

محمدی از اعزام پنج هزار و 783 نفر از مددجویان گیلانی به مشهد مقدس و عتبات عالیات تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : یکی از برنامه های مهم کمیته امداد اجرای طرح شوق زیارت در قالب اعزام کاروان های زیارتی به اماکن مقدس است که با اولویت اعزام مددجویانی که تا به حال موفق به زیارت مشهد مقدس و عتبات عالیات نشده اند انجام می شود.     

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان  با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و 783 زائر ، هزار و 305 نفر به عتبات عالیات و چهار هزار و 478 نفر هم به مشهد مقدس اعزام خواهند شد ،  افزود: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های مددجو، شرکت درفعالیت‌ها و برنامه‌های جمعی از اهداف اجرای طرح شوق زیارت است .

وی با اشاره به اینکه سفر زیارتی این زائران به مدت پنج روز به طول می انجامد گفت : علاوه بر زیارت ، برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز برای آنها پیش بینی شده است که در کنار زیارت از این برنامه ها بهره مند می شوند.

 محمدی به نقش خیران در اجرای هر چه بهتر طرح شوق  زیارت اشاره کرد  و افزود : کمک خیران و نیکوکاران برای اجرای این طرح موجب می شود تا تعداد بیشتری از مددجویان به سفرهای زیارتی اعزام شوند و این امر در افزایش سطح معنوی و به دنیال آن تغییر در نگرش و سبک زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه سال گذشته 440 نفر از مددجویان گیلانی به عتبات عالیات اعزام شده اند گفت: دوهزار و 71 نفر هم سال گذشته از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس بهره مند شدند.

 785 نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان در اربعین حسینی (ع) در قالب کاروان پیاده به کربلای معلا اعزام خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی