English

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان:

توانمندی مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد

موضوع توانمندی مددجویان تحت حمایت یکی از سیاست‌ها و فعالیت‌های اصلی کمیته امداد است که در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

توانمندی مددجویان در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد رسول شیخی زاده در برنامه سفر کاری خود به شهرستان کامیاران، با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت یکی از برنامه‌های این نهاد است، عنوان کرد: لزوم توجه به محل صحیح هزینه کرد تسهیلات اشتغال و استفاده از این ظرفیت در جهت ایجاد مشاغل متناسب با این شهرستان یکی از مسائلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی افزود: موضوع توانمندی مددجویان تحت حمایت یکی از سیاست‌ها و فعالیت‌های اصلی کمیته امداد است که در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد و در سال جاری نیز با توجه به اهمیت موضوع و تاکید مقام معظم رهبری بر اشتغال و تولید جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار دارد و در این زمینه تلاش می‌شود. 

شیخی زاده اظهار کرد: ایجاد مشاغل خرد و زودبازده برای مددجویان تحت حمایت این نهاد یکی از راه‌های افزایش تولید و اشتغال در جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه این نهاد مسوولیت جمع آوری زکات در سطح جامعه را بر عهده دارد، گفت: استفاده از ظرفیت زکات شهرستان و فعال کردن شورای زکات در سطح روستاها، همراهی مجموعه فرمانداری، ادارات، روحانیون، امامان جمعه و جماعات و خیران در زمینه احیای زکات می‌تواند موثر باشد. 

مدیر کل کمیته امداد کردستان در ادامه ضمن بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از ظرفیت‌هایی است که می تواند در زمینه کمک به نیازمندان استفاده شود، افزود: همراهی و همکاری فرمانداری، روحانیون و ادارات و مشارکت در برنامه مفتاح الجنه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی ماه مبارک رمضان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. 

وی در ادامه با اشاره سالروز سفر مقام معظم رهبری در ۲۲ اردیبشهت سال ۸۸ به استان کردستان، بیان کرد: سفر مقام معظم رهبری برکات و عایدات فراوانی برای استان بخصوص برای اقشار محروم و ضعیف استان داشت. 

در ادامه دیدار مسعود روحانی، فرماندار شهرستان کامیاران هم عنوان کرد: کمیته امداد در زمینه اشتغال و توانمندی مددجویان کارهای خوبی  انجام داده است و در این زمینه فعالیت چشم گیر و ارزشمندی انجام گرفته است. 

وی در ادامه گفت: در زمینه اشتغال مددجویان، جمع آوری و فعال کردن شورای زکات شهرستان و همچنین کمک به ساخت مسکن محرومان به خصوص در سطح روستاهای شهرستان آمادگی همکاری لازم را داریم.

در ادامه دیدار حجت الاسلام علی اشرف علی محمدی، امام جمعه شهرستان کامیاران نیز عنوان کرد: اشتغال و مسکن نیازمندان به عنوان اولویت‌های اقشار ضعیف شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

وی افزود: در زمینه جمع آوری زکات باید استفاده از ظرفیت زکات کشاورزان و همچنین زکات مال التجاره بیشتر استفاده شود و در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی