English

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان:

مرمت خانه تاریخی صدوری در کاشان آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: مرمت و ساماندهی، خانه تاریخی صدوری از بناهای دوره قاجار در کاشان آغاز شد.

 مرمت خانه تاریخی صدوری در کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محسن جاوری با اشاره به اینکه برای مرمت و بازسازی خانه تاریخی صدوری بیش از 800 میلیون ریال از  محل اعتبارات ملی پایگاه میراث فرهنگی سیلک  هزینه شده گفت: این بنای تاریخی با دو حیاط و  12 اتاق به سبک معماری گودال باغچه بنا شده است.

وی  با اشاره به وجود حمام در یکی از مکان های خدماتی این خانه تاریخی افزود: سال ها پیش حمام این بنا در هنگام مرمت از زیر آوار نمایان شد.

خانه تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: پاک سازی حیاط و زیرزمین ها،مرمت بدنه های زیرزمین، اجرای خطایی فرش حیاط، تراشیدن و سفیدکاری بدنه ها، رنگ برداری درهای سنتی، سفیدکاری مجدد بدنه ها، مرمت و ساماندهی پشت بام شامل سبک سازی، استحکام بخشی و اجرای اندود نهایی و خطایی فرش از اقدامات مهم این طرح مرمتی است.

خانه تاریخی صدوری در محله پنجه شاه کاشان بنا شده و در گذشته بخشی از مجموعه تاریخی عطارها بوده که وجه تسمیه فعلی آن مربوطه به آخرین مالک آن یعنی خاندان صدوری است.

خانه تاریخی صدوری کاشان در سال 1395 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی