English

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان خبر داد:

بازدید بیش از یک میلیون و ۷۲۲ هزار گردشگر از کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از بازدید افزون بر یک میلیون و 722 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

بازدید بیش از یک میلیون و 722 هزار گردشگر از کاشان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، محسن جاوری اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 631 هزار نفر مسافر داخلی در 6 ماه نخست سال جاری میهمان کاشان بودند که 61 هزار و 179 نفر از آنها اقامت در شهرستان اقامت داشتند.

وی تاکید کرد: 91 هزار و 450 نفر گردشگر خارجی نیز در این مدت به شهرستان سفر کردند که بیش از 29 هزار و 800 نفر آنها در نقاط مختلف اسکان داشتند.

مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان نیز در این زمینه عنوان کرد: حضور گردشگران خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشت و بیشتر سفرها از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و بلژیک صورت گرفت.

عبدالله زاده تاکید کرد: باغ فین، خانه های تاریخی طباطبایی ها و بروجردی ها به ترتیب پربازدیدترین اثرهای تاریخی شهرستان بود و موزه ملی کاشان، خانه عباسیان، تپه های سیلک، حمام سلطان امیر احمد نیز در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت : افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی و تا کنون 320 مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

کاشان با تمدنی حدود هفت هزار ساله و برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگون در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی