English

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

رتبه ۲۰ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان رتبه 20 بیکاری را در بین استان‌های کشور دارد.

رتبه 20 بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در بین استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، سید ابراهیم کشاورز در نشست فعالان اقتصادی با برخی مدیران دستگاه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌های اخیر روند رو به مطلوبی داشته که این مهم بیانگر تلاش‌های انجام شده است.

کشاورز با بیان اینکه با ۳ شاخص بیکاری، تورم و فلاکت وضعیت اقتصادی را ارزیابی می‌کنند، ابراز کرد: در سال ۹۲ نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد ۳۷٫۸ بوده که رتبه یک کشور را در این زمینه داشتیم ولی در سال ۹۵ این عدد به ۱۲٫۹ رسید در حالی میانگین کشوری ۱۲ بوده و رتبه پنجم کشور را کسب کردیم.

رئیس سازمان اقتصاد و دارائی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت شاخص بیکاری در سال ۹۲ و ۹۵ استان بیان کرد: در زمینه بیکاری در زمینه بیکاری استان یکی مانده به آخر بودیم ولی هم اکنون به رتبه ۲۰ رسیده‌ایم.

کشاورز وضعیت شاخص فلاکت کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ را بسیار نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: شاخص فلاکت استان در سال ۹۲ بیش از ۵۴ درصد بوده که با اختلاف با سایر استان‌ها رتبه اول کشور را داشتیم اما این عدد در پایان سال ۹۵ ۲۴٫۶ رسید و در این زمینه استان پنجم کشور هستیم و البته تمامی استان‌ها به نوعی به هم نزدیک هستند.

وی در ادامه شرایط زیرساخت‌های صادرات و گمرک استان را خوب دانست و افزود: اینکه برخی می‌گویند بود و نبود گمرک فرقی ندارد سخن درستی نیست، زیرساخت‌ها برای صادرات در این استان آماده است، بلکه باید بدانیم که پتانسیل استان همین بوده و بیشتر از این ظرفیت صادرات نداریم.

بنابراین گزارش، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست صادرات غیر نفتی استان از درجا زدن یک دهه صادرات استان گلایه کرد و گفت: بود و نبود گمرک استان دردی را با این شرایط دوا نمی‌کند و زیاد فرقی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی