English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم روز پرستار:

کارانه معوق پرستاران تا پایان سال پرداخت می‌شود

دکتر کوروش ساکی در مراسم گرامیداشت روز پرستار، گفت: کارانه معوق پرستاران، پیش از نوروز پرداختت خواهد شد.

کارانه معوق پرستاران تا پایان سال پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، دکتر کوروش ساکی، ضمن تبریک روز پرستار، با وعده پرداخت کارانه معوق پرستاران، در مراسم گرامیداشت روز پرستار که ظهر امروز در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد گفت: ارزش کار پرستاران به هیچ وجه با معیارهای مادی قابل قیاس نیست و اینان در خدمت رسانی در حوزه سلامت رهرو منش و ایستادگی بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری(س) هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: در پرستاری، تفکری نهفته است که ارزش این فعل را صد چندان می کند، زیرا پرستاران کسانی هستند که از راحتی و آسایش خود می‌گذرند تا به بیماران خدمت‌رسانی کنند.

دکتر ساکی با اشاره به آیات و رویاتی که ارزش برخی کارها را هفت برابر و گاه صدبرابر پاداش جبران می کند، گفت: این کدگذاری های ارزشی مختص فعل انسان است که نوع عمل و ارزش اعمال خیر را مشخص می کندو پرستاری نیز مستثنی از این قضیه نیست.

در طرح تحول سلامت، اقدامات خوبی صورت گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه اردبیهشت ماه 93 نگاه ویژه‌ای به بحث سلامت جامعه شد و شاهد اجرای طرح تحول سلامت بودیم، گفت: این طرح محسنات زیادی داشت و مانند همه طرحها با کاستی‌هایی نیز مواجه بود که در برخی موارد نیاز به بازنگری داشت اما باید توجه داشت بر اساس طرح تحول سلامت و ارجاع بیماران حاد، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و به نوعی، یاری‌گر مردم بود.

کوروش ساکی در ادامه گریزی هم به اختلالات دریافت کارانه پرستاران زد و گفت: متاسفانه برخی از پرستاران بیش از چند ماه و مواردی هم وجود دارد که 11 ماه است کارانه دریافت نکرده اند، لذا از وزارت بهداشت و درمان پیگیری کردیم تا در پی حل این مشکل اقدام شود تا خدشه‌ای به خدمتگزاران عرصه سلامت وارد نشود.

تا پایان سال جاری، کارانه 6 ماهه اول سال 96 پرداخت خواهد شد

وی تاکید کرد: موضوع کارانه پرستاران در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح شده و آماده رفتن به صحن مجلس شورای اسلامی است، انشالله بحث پرداخت کارانه‌ها به طور ریشه‌ای حل خواهد شد و تا پایان سال‌جاری، کارانه شش ماهه اول سال 96 پرداخت خواهد شد.

ماهانه، رقمی معادل 150 میلیارد ریال کارانه پرداخت می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه مشکلات حوزه دانشگاه را نیز عنوان کرد و گفت: ما ماهانه حدود 150 میلیارد ریال کارانه پرداخت می کنیم که سختی ها و فشارهای خاص خودش را برای مجموعه ایجاد می کند، لکن وظیفه داریم تا حدی که در توانمان است نگذاریم بیش از این فشاری به جامعه پزشکی و پرستاری بیاید.

روز پرستار لرستان

دکتر ساکی در پایان گفت: امیدوارم این سال را با خوبی به اتمام برسانیم و در سال جدید از سطوح اول هرم مازلو بیرون بیاییم و مشکلات کمتری داشته باشیم و نیز خاضعانه از تلاش پرستاران و کلیه همکاران که با ایثار و شب نخوابی های فراوان به استان خدمت می کنند، تشکر می کنم و آرزو  می کنم همواره از سلامتی بزرگترین هدیه الهی بهره‌مند باشید.

وی، تاکید کرد: پرستاران بدانند که کارانه معوق 6 ماهه اول سال 96 خود را تا پایان سال و پیش از عید نوروز دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه