English

رئیس سازمان توسعه تجارت:

رشد ۷ درصدی صادرات ایران به عراق قابل‌قبول نیست/ برای رسمی شدن مرز سومار منتظر موافقت عراق هستیم

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه گفت: صادرات ایران به عراق در سال جاری حدود 7 درصد رشد داشته و در 9 ماهه امسال به قریب پنج میلیارد دلار رسیده است اما در میانگین سه سال گذشته تاکنون این روند سیر کاهشی داشته که قابل‌قبول نیست.

رشد 7 درصدی صادرات ایران به عراق قابل‌قبول نیست/ برای رسمی شدن مرز سومار منتظر موافقت عراق هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مجتبی خسرو تاج یکی از راه‌های رشد صادرات ایران به عراق را ایجاد یک مرکز تجاری در این کشور عنوان کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی باید روی بازاریابی در این کشور برای رشد صادرات ایران به عراق بیشتر کار کنند و در قالب یک برنامه‌ریزی مدون به سمت تجارت آزاد با این کشور برویم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان این مطلب که هنوز طرف عراقی هنوز ایجاد تجارت آزاد را نپذیرفته، خاطرنشان ساخت: واحدهای تولیدی باید نگاه تخصصی به حوزه صادرات داشته باشند و در این مسیر واحدهایی که در تولید محصول نوآوری دارند در کسب سهم بیشتر از بازارهای صادراتی موفق‌ترند و به همین دلیل باید با تبدیل علم به عمل باید در تولیداتمان نوآوری داشته باشیم تا بازارهایمان را از دست ندهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کرمانشاه

ایجاد برند اختصاصی برای هر استان مسیر رشد اقتصادی را هموارتر می‌کند

خسرو تاج وجود یک برند مشخص برای هر استان را امری الزامی عنوان کرد و اعلام داشت: یکی از مصادیق عملی شدن اقتصاد مقاومتی تکیه‌بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور و استان‌ها است که می‌شود با بهره‌مندی از این مزیت‌ها مسیر توسعه هر منطقه را به‌سرعت طی نمود و به طبع در این مسیر کرمانشاه نیز با ایجاد یک برند اختصاصی می تواند راه صادرات ایران به عراق را پیدا کند.

وی به پرداخت تسهیلات به بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: 4600 میلیارد تومان تسهیلات با سود 13.5 تا 14.5 درصد برای این بخش در نظر گرفته‌شده که توسط سه بانک پرداخت می‌شود و از طرفی برای رسمی شدن مرز سومار، چنانچه طرف عراقی آمادگی داشته باشد ما نیز آمادگی کامل راداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان ضمن قول همکاری برای برپایی نمایشگاه کرمانشاه در کشور عراق، ابراز امیدواری کرد: حوزه صادرات کرمانشاه بتواند با تکیه‌بر ظرفیت‌های بالای داخلی و البته ایجاد اقدامات تسهیلاتی دولتی رشد و همکاری بیشتر برای مبالات بین‌المللی و صادرات ایران به عراق داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه