English

از روز جمعه؛

سامانه بارشی آسمان کردستان را فرامیگیرد

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: سامانه ای بارشی از عصر جمعه وارد استان می شود و به دنبال آن، شاهد پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه باد(گاهی شدید)، بارش برف و باران و کولاک در جاده ها، گردنه ها و مناطق کوهستانی خواهیم بود.

سامانه بارشی آسمان کردستان را فرامیگیرد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج،محمدطالب حیدری درخصوص پیش بینی هوای استان گفت: پیش بینی می شود بیشترین فعالیت این سامانه از عصر جمعه تا اوایل صبح روز شنبه، بویژه در نواحی غربی تا حدودی جنوبی استان(بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دهگلان) باشد.
وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه خواهد بود که در نواحی غربی و شمالی و ارتفاعات اغلب به شکل برف و در دیگر نواحی به شکل برف و باران پیش بینی می شود.
به گفته وی، دمای هوا از روز شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش یافته و شرایط یخبندان در طول شب و اوایل صبح بر استان حکمفرما می شود.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان اضافه کرد: پیش بینی می شود همراه با این سامانه، گرد و خاک ایجاد شده بر روی عراق نیز به نواحی غربی استان منتقل شود.

شرایط جوی آخرهفته

حیدری یادآور شد: روز چهارشنبه موجی ضعیف از سطح منطقه عبور کرده و موجب پوشش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده و خفیف برف و باران در نواحی شمالی کردستان می شود.
وی اظهار کرد: روز پنجشنبه از شرایط ناپایداری کاسته شده و جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان استان حاکم می شود.
به گفته حیدری، از لحاظ دمایی نیز دمای هوا طی 2 روز آینده اندکی افزایش یافته ولی همچنان سرمای شبانه و یخبندان صبحگاهی بر سطح استان حاکم است.

بارش درآخرهفته
بارش آخرهفته


مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: زرینه با حداقل دمای منفی 12 درجه و سلین با حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.
حیدری ادامه داد: دمای هوای سنندج هم در شبانه روز گذشته بین منفی 6 درجه و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر، در نوسان بوده است.
امسال میزان بارندگی ها در کردستان با 107 میلیمیتر بارش نسبت به سال زراعی گذشته 23 درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه