English

کارگاه آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از برگزاری کارگاه آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی با هدف ارتقای توانمندی مدیران جهت نظارت تخصصی بر کار معلمان ، باز آموزی مدیران در زمینه طراحی آموزشی، به روز آوری دانش برنامه ریزی درسی مدیران و آموزش روش های نظارت بالینی بر کلاس درس به مدیران خبر داد.

کارگاه آموزشی نظارت بالینی و درس پژوهی در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، محمد حسین اردشیر با اشاره به این خبر افزود: این کارگاه آموزشی با شرکت 90نفر از مدیران دوره متوسطه در محل دبیرستان دخترانه خدیجه کبری شهرستان خرم آباد برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی مدیران در خصوص تهیه و تدوین سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزشی  و  تعیین تیم نظارتی و آموزش به آنها برای نظارت فنی و بالینی بر کلاس های  درس از اهداف دیگر طرح نظارت بالینی و درس پژوهی است.

اردشیر ادامه داد: مدیران مدارس و دبیران در قبال اصلاح فرایند تدریس و یادگیری، ارتقای کیفیت برنامه درسی و پیشرفت مطلوب دانش آموزان هم به  لحاظ سازمانی و هم به دلیل اخلاقی مسوولند، لذا  باید از هر وسیله و اقدامی که به آنان کمک کند تا  وظایفشان را بهتر انجام دهند و به نتایج بهتری برسند، استقبال کنند.

وی نظارت و راهنمایی در مدارس را مبتنی برهمکاری حرفه ای کارکنان آموزشی ذکر و تصریح کرد: نظارت  بالینی برای اصلاح فرایند تدریس و یادگیری طراحی شده است و ماهیتی کنترل کننده ندارد و هدف آن نه قضاوت در باره شایستگی معلمان و نه کنترل کار آنان است، بلکه همکاری با آنان برای اصلاح آموزش است.

اردشیر اضافه کرد: نظارت و راهنمایی آموزش بالینی مطالعه رفتار معلم در کلاس درس با روشی نظامند و منظم و در جوی همراه با همکاری و احترام متقابل است و مجموعه ای از فعالیت هایی ا ست که برای اصلاح فرایند تدریس و یادگیری طراحی شده است.

وی در پایان سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که نظارت بالینی به دنبال  اصلاح فرایند آموزش و  دخالت آگاهانه در فرایند آموزش است و ادامه داد: اتخاذ روشهای آزاد منشانه در امر نظارت و راهنمایی آموزشی یعنی روشی که بر اساس همکاری حرفه ای و مشارکت و همفکری گروهی برای رسیدن به هدفهای آموزشی استوار است باعث می شود معلمان مسوولیت پذیرتر شوند و  به کارشان علاقه مند شده و  احساس رضایت کنند و کارآیی و بازدهی شان افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه