English

فرماندار آستانه‌ اشرفیه:

تخصیص آب کشاورزی در سال زراعی جدید ضروری و حیاتی است

فرماندار آستانه‌ اشرفیه گفت: برای پاسخگویی به نیازهای منطقه و مردم، مبحثی به نام تخصیص آب کشاورزی در سال زراعی جدید را ضروری و حیاتی کرده است.

تخصیص آب کشاورزی در سال زراعی جدید ضروری و حیاتی است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه گفت: با توجه به زیر کشت برنج آستانه‌ اشرفیه در ۲۳ هزار ۵۷۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان و همچنین تک‌محصولی بودن کشت و زرع، باعث حساسیت موضوع برای مردم این شهرستان شده است و غالباً تمام زندگی زارعین به زراعت برنج آن‌ها وابسته است.

حیدری افزود: کمبود نزولات جوی و کسری ذخیره آب در پشت سد سفیدرود و هم‌چنین کمبود آب ورودی مخازن به رودخانه‌ها و ناکافی بودن منابع آبی در سال زراعی جدید، برای پاسخگویی به نیازهای منطقه و مردم، مبحثی به نام تخصیص آب کشاورزی را ضروری و حیاتی کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان موضوع تخصیص آب را به‌ عنوان یک اصل بسیار مهم و ضروری مطرح کرد و ادامه داد: تغییر اقلیم و میزان بهره‌برداری از آب و افزایش دمای هوا، بر اهمیت این موضوع افزوده است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مستقر در بندر کیاشهر و استان، به میزان دمای استان و شهرستان در فصل زمستان ۵/۱ درجه اضافه خواهد شد و این موضوع می‌تواند تأثیرات منفی برای تأمین آب زراعی و ذخیره آبی پشت سد داشته باشد.

فرماندار آستانه اشرفیه  با اشاره به لایروبی‌های دو سال گذشته و اینکه در سال جاری تاکنون ۱۹۰ کیلومتر از انهار لایروبی شده‌اند گفت: با پی گیری آب منطقه‌ای و نماینده مردم، دو ظرفیت به آب زراعی شهرستان اضافه‌شده است که سد لاستیکی دهنه سر با ظرفیت آبیاری ۱۰۰۰ هکتار و دیگری استفاده از ظرفیت پمپاژهای تمچال که ۲ هزار ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی را آبیاری می‌کند.

فرماندار آستانه‌ اشرفیه ساخت سر دهنه و تعمیر پمپاژها از دیزلی به الکتریکی از اقدامات انجام‌شده در بخش تأمین آب زراعی طی سال گذشته نام برد که در حال حاضر نیز به جد پی گیری می‌شود.

در نشست کمیته تخصیص و شورای تامین منابع آب شهرستان محمد حسین قربانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل آب منطقه ای، معاونین جهاد کشاورزی و شرکت توزیع برق و بهره برداری آب گیلان نیز حضور داشتند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه