English

استاندار قم:

۳۰ درصد از مساحت استان قم مستعد تبدیل شدن به کانون گرد و غبار است

استاندار قم در اولین جلسه کارگروه گرد و غبار با اشاره به اثرات نامطلوب پدیده گرد و غبار در سطح کشور، اظهار کرد: 30 درصد از مساحت استان قم مستعد تبدیل شدن به کانون گرد و غبار است و از این حیث جزء استان های اول کشور می باشد.

30 درصد از مساحت استان قم مستعد تبدیل شدن به کانون گرد و غبار است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاندار قم در اولین جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به گسترش پدیده گردو غبار در سطح کشور، اظهار کرد: قم با 30 درصد منطقه مستعد کانون گرد و غبار، جزء استان های اول کشور است.

وی با تأکید بر لزوم بررسی موضوعات مرتبط با محیط زیست در کارگروه های تخصصی، گفت: دستور جلسات باید به نحوی آماده شوند تا از خروجی جلسات نتایج مناسبی حاصل شود

سیدمهدی صادقی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در مقابله با ریزگردها، اضافه کرد: دستگاههای ذیربط با کار کارشناسی و احصاء راهکارهای مناسب، گسترش فضای سبز قم را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان ضرورت توجه ویژه به وضعیت خشکسالی در کشور و استان قم، تأکید کرد: لازم است تا با تبیین مصوبات مناسب در حوزه محیط زیست، شرایط مناسب در استفاده از منابع آبی موجود و برون رفت از بحران خشکسالی ایجاد شود.

صادقی تعامل همه دستگاه ها در حوزه مقابله با پدیده گرد و غبار را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: برای دستیابی به این مسأله باید با در نظر گرفتن مقتضیات استان برای کسب نتایج مؤثر اهتمام ورزیم.

در ابتدای این جلسه تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مصوبه سال 95 هیأت دولت پیرامون آیین نامه ملی مقابله با گرد و غبار، اضافه کرد: تشکیل کار گروه استانی و تبیین وظایف دستگاهها در این حوزه از موارد مهم این آیین نامه است.

وی با بیان ضرورت تبیین تکالیف دستگاهها در قانون هوای پاک افزود: احداث 10 ایستگاه پیش بینی آلودگی هوا در شهر قم و 13 ایستگاه برای پیش بینی کانون های بحرانی با همکاری شهرداری برای راه اندازی و نگهداری از ایستگاهها از جمله این تکالیف است.

همتی همچنین از برنامه ریزی برای تهیه نقشه جامع محیط زیست در چارچوب سند پایدار همراه با برنامه اقدام و عمل در قم خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی