English

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

مجلس به دنبال طرحی است که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را تغییر دهد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به با لزوم تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ما به دنبال طرحی هستیم که اساسنامه صندوق را تغییر دهد و به نفع صنف فرهنگیان باشد.

مجلس به دنبال طرحی است که اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، جبار کوچکی نژاد تصریح کرد: در طرح پیشنهادی نمایندگان، مجمع عمومی باید هر سال برگزار شود و با انتخاب هیئت مدیره گزارش سالانه ارائه دهد تا دستگاه‌های نظارتی بتوانند بر عملکرد آن نظارت داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به انحرافی که در صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمد وزارت آموزش و پرورش تلاش می‌کند در ساختار این صندوق تغییرات جزئی ایجاد کند اما در صورتی که اداره این صندوق هم‌چنان با دولت باشد باز هم مشکلاتی به وجود آید.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: نمایندگان به دنبال تغییر قانون صندوق ذخیره فرهنگیان هستند تا دولت را ملزم کنند اساسنامه را به مجلس بیاورد تا اساسنامه این صندوق را به قانون تبدیل کنند تا تصمیمات سلیقه‌ای برای این صندوق گرفته نشود و با تعویض وزیر آموزش و پرورش روند فعالیت آن تغییر نکند؛ در این قانون دولت باید بانک رفاه فرهنگیان ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه، یادآور شد: منابع فرهنگیان بجز مواردی مانند صندوق امداد، صندوق وام ضروری که گردش مالی دارند حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال است بنابراین آموزش و پرورش در کل چیزی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال گردشی مالی دارد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان افزود: در صورتی که این گردش مالی در یک بانک به وجود آید این بانک به بنگاه اقتصاد قدرتمندی تبدیل می‌شود که می‌تواند از یک سو حقوق و رفاه فرهنگیان را تامین کند و به آن‌ها وام‌های ۴ درصد دهد و از سوی دیگر مجلس نیز می‌تواند بر عملکرد این صندوق به طور کامل نظارت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه