English

استاندار قم:

تامین ۵۵ درصد اقتصاد قم از طریق گردشگری و خدمات

استاندار قم با اشاره به تامین 55 درصد از اقتصاد قم بواسطه ی مشاغل مرتبط با گردشگری و خدمات اظهار داشت: توجه به سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند به ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک کند.

تامین 55 درصد اقتصاد قم از طریق گردشگری و خدمات

به گزارش خبرگزاری موج از قم، استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که با حضور سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد طی سخنانی استفاده از ظرفیت های گردشگری را مهمترین اولویت استان قم برای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد.

وی با اشاره به موقعیت استان قم در بحث گردشگری مذهبی، تامین 55 درصد از اشتغال استان از طریق مشاغل مردتبط با گردشگری و خدمات را مورد توجه قرار داد و افزود: همین مسئله موجب شده است تا سازمان میراث فرهنگی به عنوان معین استان قم در جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعیین شود.

سیدمهدی صادقی با بیان اینکه در بخش گردشگری با هزینه ی کمتری نسبت به صنعت می توان ایجاد شغل نمود خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت سازمان میراث فرهنگی بتوانیم الگوهای استان قم در اقتصاد مقاومتی را محقق نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی اشکال اساسی در زمینه ی فرهنگ سازی داریم گفت: مردمی نمودن اقتصاد از مهمترین مولفه ها در این بخش است که نسبت به آن کمتر توجه شده است.

سعید اوحدی معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان قم اظهار کرد: نرخ بیکاری در این استان طی چند سال اخیر از 14 درصد به حدود 10 درصد رسیده است و این آمار برای استان قم امیدوار کننده است.

وی با بیان اینکه در بخش گردشگری با سرمایه گذاری بین 50 تا 100 میلیون تومان یک شغل به وجود خواهد آمد، گفت: با توسعه این بخش می‌توانیم آمار بیکاری را در استان قم کاهش بدهیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: 2400 میلیارد تومان سهم حوزه گردشگری کشور است که با این اعتبار می توانیم حدود 30 هزار شغل ایجاد کنیم و امیدواریم استان قم نیز از آن بهره مندی خوبی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه