English

محمد صادق حسنی:

مدیریت بر محصولات کشاورزی در استان گیلان وجود ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج کار گیلانی را به خاک سیاه نشانده است، گفت: مدیریت بر محصولات کشاورزی در استان گیلان وجود ندارد.

مدیریت بر محصولات کشاورزی در استان گیلان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدصادق حسنی درباره وضعیت برنج کاران گیلانی گفت: حجتی باید پاسخگوی ضربه واردات بی‌رویه برنج بویژه به کشاورزان گیلانی باشد زیرا واردات بی‌رویه برنج اقتصاد کشاورزان را با مشکل اساسی روبروکرده است؛ نباید با واردات بی‌رویه بالاتر از نیاز  بازار داخلی،  اقتصاد این اقشار  زحمتکش را بر هم بزنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش دو برابری تولید برنج نیازمند نگاه ویژه  به مکانیزه کردن تولید در صنعت کشاورزی است، تصریح کرد:  عدم خرید برنج  کشاورزان با نرخ مناسب از پیامدهای منفی واردات برنج است و از  همین رو  در بهترین شرایط  برنج گیلان کیلویی 8 هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

 وی ادامه داد: 2 میلیون و 800 هزار تن نیاز بازار مصرفی برنج در کشور در شرایطی است که 2 میلیون 400 هزار تن برنج در  کشور  تولید می‌شود  بنابراین ما تنها نیاز به واردات  نیم میلیون تن  برنج داریم که به قولی بازار برنج در سال اشباع شود.

حسنی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج کار گیلانی را به خاک سیاه نشانده است، گفت: مدیریت بر محصولات کشاورزی دراستان گیلان وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس با بیان اینکه کیفیت برنج گیلان در شرایطی بالا است که هزینه تولید بالایی دارد یادآورشد: مکانیزه کردن کشاورزی و بذر مناسب از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید برنج در قبال کاهش هزینه این محصول استراتژیک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه