English

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان:

۱۰۰ هزار شهروند از آموزش‌های پلیس اصفهان بهره‌مند شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برگزاری یک‌هزار و ۱۴۲ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان انتظامی پلیس و بهره‌مندی ۱۱۱ هزار شهروند طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

۱۰۰ هزار شهروند از آموزش‌های پلیس اصفهان بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ حسن یاردوستی اظهار داشت: کارشناسان نیروی انتظامی به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش انتظامی شهروندان و پیشگیری از وقوع انواع جرایم به صورت مستمر در حال برگزاری جلسات آموزش همگانی در جوامع هدف است .

وی بیان کرد: همه کارشناسان پلیس اصفهان با بهره‌مندی از تجربیات و تحصیلات کلاسیک بالا در راستای ارائه آموزش‌های مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و حوادث با فنون فن بیان بالا و استفاده از وسایل کمک آموزشی (فیلم، جزوات آموزشی و ...) اقدام به ارائه آموزش‌های همگانی می‌کنند.  

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان افزود: 368 جلسه در مساجد، 389 جلسه درمدارس، 51 جلسه ویژه خانواده‌ها، 160 جلسه برای کارکنان دولت، 92 جلسه برای صنوف و 82 جلسه برای کانون‌های فرهنگی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل دیداری که در اکثر مدارس توسط کارشناسان مشاوره با قوت پیگیری شد برگزاری 319 نمایشگاه با محوریت عفاف و حجاب، آسیب‌های فضای سایبری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر و آشنایی با مهارت‌های اجتماعی بود .

یاردوستی ادامه داد: آموزش همگانی پلیس در موضوعاتی مانند اعتیادهای مدرن (تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی، مواد مخدر (سنتی، صنعتی)، تکنیک‌های تربیت فرزند و نقش خانواده در پیشگیری از وقوع جرائم، افت تحصیلی دانش آموزان و مدیریت استرس و پرخاشگری، تکنیک‌های ارتباطی همسران و جلوگیری از بروز طلاق‌های عاطفی در جامعه، تقویت باورهای دینی در خانواده و نقش مهم والدین در پیشگیری از گسستگی‌های بین اعضای خانواده، مدیریت کودکان در کنترل استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، آموزش مهارت‌های دوست‌یابی و پیشگیری از روابط نامشروع و همچنین تقویت مهارت "نه" گفتن بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان برگزاری اینگونه جلسات و استمرار آن هم در پیشگیری از جرائم پیش روی جامعه (خانواده‌ها و دانش آموزان) و همچنین بالا بردن ظرفیت‌های اشخاص و نقش آن در ضریب امنیت را ضروری دانست و گفت: آمار پرونده‌های قضائی متشکله در دوایر مشاوره کلانتری‌ها در حوزه خانوادگی، روانشناختی و ارتباط های نامتعارف گویای این امر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه