English

روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست:

گزارش پمپاژ مبالغ خسارات محیط زیستی به حساب‌های شخصی مسوولان کذب محض است

روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در واکنش به انتشار گزارشی در خبرگزاری تسنیم تحت عنوان «پمپاژ مبالغ خسارات محیط زیستی به حساب‌های شخصی مسوولان» آن را کذب محض دانست.

گزارش پمپاژ مبالغ خسارات محیط زیستی به حساب‌های شخصی مسوولان کذب محض است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، در پی انتشار گزارشی تحت عنوان «پمپاژ مبالغ خسارات محیط زیستی به حساب‌های شخصی مسوولان»، و تخریب جایگاه قانونی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه‌ای، موارد مطروحه در این گزارش را تکذیب کرد.

متن بیانیه ارسالی به این شرح است:

جناب  آقای مجید قلی زاده

با سلام و احترام

در پاسخ به مطلب «پمپاژ مبالغ خسارات محیط زیستی به حساب‌های شخصی مسئولان» در صفحه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، به تاریخ 16 دیماه 96، لازم به ذکر است، طبق قانون، نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی، مصوب 12 بهمن 84 مجلس شورای اسلامی و تایید مورخ 18 بهمن 84 شورای محترم نگهبان، به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه داده می شود از محل اعتباراتی که همه ساله در اعتبارات هزینه ای برای سازمان یاد شده پیش بینی می شود مبالغی را برای جبران سختی کار و خسارت کارکنان اعم از حق الکشف، خسارت ، دیه و کمک به ماموران و متصدیان کشف و تعقیب جرایم زیست محیطی و جلوگیری از منابع آلاینده و مخرب محیط زیست فعالیت می نمایند اختصاص دهد.

همچنین بر اساس بند ت دستورالعمل قانون فوق الذکر مصوب هیئت محترم وزیران در جلسه مورخ 22 فروردین 86 «کاشف کسی است که نگهداری، حمل و نقل ، ورود و خروج و بطور کلی شکار و صید غیر مجاز جانوران وحشی و سایر تخلفات زیست محیطی را کشف می نماید و به ماموران سازمان در واحدهای ذیربط اعلام می کند و زیر صورتجلسه مربوطه را امضا می نماید».

بنابراین واریز ضرر و زیان وارد شده به آبزیان در استان لرستان به حساب 1005 که یک حساب دولتی است منافاتی با قانون ندارد.

لازم به ذکر است، حسابهای 1001 و 1005 هر دو حساب دولتی و متعلق به خرانه دولت است و هیچکدام از این حسابها، حساب شخصی کارکنان محیط زیست نیست. ضمن آنکه حدود چهار سال گذشته در استان لرستان هیچگونه حق الکشفی پرداخت نشده و مدیر استان نیز در اینگونه موضوعات پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق الکشف نداشته است.

از این‌رو توصیه می شود، اصحاب رسانه از درج مطالب کذب که باعث تشویش اذهان عمومی و ایجاد تفرقه میان مسوولان و مردم در کشور می شود خودداری نمایند.

اداره کل روابط عمومی و امور رسانه

سازمان حفاظت محیط زیست کشور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه