English

به یاد دختر نوجوان ۱۲ ساله‌ای که اعضای بدنش به دیگران زندگی دوباره بخشید؛

یک سال از عروج غزاله منصوبی گذشت/قلب غزاله هنوز می‌تپد

مراسم یکمین سال درگذشت غزاله منصوبی، با حضور اقشار مختلف مردم از استان‌های تهران، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، خوزستان و جمعی از مسوولین کشوری و لشکری، در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

یک سال از عروج غزاله منصوبی گذشت/قلب غزاله هنوز می‌تپد

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسمی با حضور برخی مقامات لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم از استان‌های تهران، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و خوزستان، یکمین سالگرد درگذشت نوجوان 12 ساله غزاله منصوبی، برگزار شد.

در این مراسم که ظهر روز پنجشنبه 14 دیماه 96 در بهشت زهرای تهران برگزار شد، یاد و خاطره این نوجوان 12 ساله که با اهدای اعضای بدنش به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید، گرامی‌ داشته شد.

روناک فیروزمندی «مادر غزاله» در تشریح حادثه به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: سال گذشته در چنین روزی، هنگامی که از محل کار به منزل بازگشتم، در محوطه منازل سازمانی متوجه تجمع همسایگان شدم. دژبان به من گفت که یک دختر نوجوان از بالکن ساختمان به پایین سقوط کرده و من نیز به جهت تخصصی که در زمینه پزشکی و پرستاری دارم، خود را بر بالین دختری که نقش بر زمین شده بود رساندم که در کمال ناباوری، با پیکر بی جان فرزند خودم روبرو شدم !.

مادر غزاله در حالی که اشک می‌ریخت، ادامه داد: به لطف همکاران، غزاله را به بیمارستان محل خدمت خودم منتقل کردیم و در آنجا همه پزشکان و کادر درمانی اقدام به احیای او کردند اما، گویی خواست خدا بر این بود تا غزاله به آسمان پر بکشد.

این پرستار با سابقه، افزود: بازتعریف آن روز و آن اتفاق تلخ برایم سخت و دشوار است اما خوشحالم که با اهدای 171 عضو بدن او، حالا احساس می‌کنم که 171 غزاله دارم.

در همین راستا، کیومرث منصوبی «پدر غزاله» نیز، به خبرنگار خبرگزاری موج، گفت: غزاله علیرغم سن کمی که داشت، اما حافظ قرآن کریم بود. او از هم‌سالانش چندسالی جلوتر بود و به همین دلیل، در فراگیری آموزه‌های دینی و علمی پیشرو بود و در مدت زمانی کوتاه توانست به حفظ قرآن کریم بپردازد.

وی، ادامه داد: این یک‌سال به سختی گذشت اما، رجوع به قرآن کریم و بازخوانی فرمایشات حق تعالی، بخشی از این آلام را تسکین داد. به طور نمونه، آنجایی که خداوند متعال می‌فرماید: «کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَیْنا تُرْجَعُونَ»، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. یا آنجا که فرموده: «اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً»، آیا این صبوری ما پس از مرگ عزیزانمان، مصداق عینی این آیه شریفه نیست؟!

سالگرد غزاله منصوبی

امیر سرتیپ دوم منصوبی، تاکید کرد: جا دارد از خبرگزاری موج، روزنامه همشهری، خبرگزاری فارس و خبرگزاری خبرآنلاین، از امیر سرتیپ دادبین «مشاور فرماندهی معظم کل قوا»، امیر سرتیپ پوردستان «رئیس مرکز مطالعات راهبردی آجا»، امیر سرتیپ طباطبایی «معاون اطلاعات کل ارتش»، امیرسرتیپ دوم دارابی «معاون اطلاعات نیروی زمینی ارتش»، حضرت آیت‌الله آل‌هاشم «نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز»، امیر سرتیپ آریانفر «ارشد نظامی آجا در غرب کشور»، امیر سرتیپ دوم دکتر بابلی «رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا»، سرهنگ فرضی «رئیس یگان تشریفات آجا»، امیر سرتیپ دوم اژدر، امیر سرتیپ دوم شرف‌الزیاد، امیر سرتیپ دوم برمک، امیر سرتیپ دوم گودرزی، سرهنگ دلاوری، سرهنگ قنچی، سرهنگ آقامحمدی، سرهنگ شمس، سرهنگ امیری، سرهنگ حاجی مرادی، سرهنگ ملکی، سرهنگ بخشی «تشریفات نزاجا»، یگان دژبان مستقر در بهشت زهرا تهران، دکتر اربابی «رئیس کلینیک فوق تخصصی شهید فلاحی»، دکتر شاملو، دکتر مقدادی و مردم خوب و قدرشناس استان‌های تهران، کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام، که در این مصیبت با من و خانواده‌های معزا ابراز همدردی کردند، تقدیر و تشکر کنم.

در ادامه این مراسم، غزل منصوبی «خواهر غزاله» نیز، گفت: فکرش را نمی‌کردم که خواهر کوچک من به این زودی ما را ترک کند. درک این از دست رفتن‌ها سخت است و دشوار اما، وقتی دیدم که خیل جمعیت داغدار برای بدرقه او آمدند، به او و جایگاه معنوی‌اش غبطه خوردم. وقتی می‌بینم که امرای ارتش، شخصیت‌های مختلف و مردم قدرشناس اینگونه در مراسم یکمین سال درگذشت او بر مزارش حاضر شده و می‌شوند واقعا غبطه می‌خورم که مگر می‌شود مردم، در سوگ یک نوجوان 12 ساله اینگونه ابراز احساسات کنند.

وی، افزود: از خداوند متعال می‌خواهم که به حرمت همه انبیا و اولیای خود، روح غزاله را با روح حضرت فاطمه زهرا(س) محشور گرداند و دعای خیر همه آنانی که اعضای اهدایی این نوگل پرپر شده زندگی بخششان بوده است را، توشه راهش قرار دهد. آمین.

گفتنی است غزاله منصوبی، متولد نهم فروردین ماه 1383، دیماه سال گذشته و در سن 12 سالگی، به دلیل سقوط از بالکن یکی از واحدهای مسکونی سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در منطقه لویزان تهران، چشم از جهان فروبست، که با تصمیم خانواده وی، 171 عضو بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

غزاله منصوبی سالگرد

تحریریه خبرگزاری موج، این مصیبت را به خانواده‌های معزا تسلیت گفته و از خداوند متعال، شادی و آرامش روح غزاله منصوبی را مسئلت می‌نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه