English

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

۳۳۴ پروژه گردشگری در استان اصفهان در حال اجرا است

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از اجرای 334 پروژه گردشگری در سطح استان اصفهان خبر داد و افزود: هم اینک اصفهان پیشتاز طرح روز آمد نمودن میراث فرهنگی در راستای توسعه گردشگری است.

334 پروژه گردشگری در استان اصفهان در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الله یاری در هجدهمین نشست شورای اسلامی شهر اصفهان  گفت: بدون شک میراث غنی فرهنگی اصفهان حاصل تلاش و خلاقیت و نبوغ پیشینیان هنرمند و فهیم ما می باشد.

وی افزود: هم اینک از مجموع 22 هزار اثر تاریخی موجود در استان بیش از 1850 اثر به ثبت رسیده است که از این تعداد بیش از 480 اثر در شهر تاریخی اصفهان به ثبت ملی رسیده است.

الله یاری همچنین با اشاره به غنای فرهنگی مناطق مختلف استان تاکید کرد: هم اینک از مجموع 107 شهر استان، بیش از 80 شهر تاریخی دارای بافت تاریخی هستند، لذا این گستردگی آثار و بافت تاریخی در استان وظیفه همگی ما را در حفاظت از این میراث گران سنگ سنگین تر می سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه حفاظت از آثار تاریخی تاکید کرد: با عنایت به وجود بیش از یک میلیون آثار تاریخی و فرهنگی در کشور، لزوم آگاه سازی مردم به عنوان حافظان اصلی میراث فرهنگی بیش از گذشته احساس می شود، با این حال معتقدیم، هماهنگی دو حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و ورود بخش خصوص به این حوزه ها از دو منظر فرهنگی و اقتصادی مثمر ثمر خواهد بود.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عزم عمومی برای توسعه زیر ساختهای گردشگری همزمان با ورود خیل گسترده گردشگران خارجی شروع شده با این وصف هم اکنون 334 پروژه گردشگری در پهنه استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی درحال اجرا می باشد و در عین حال مرمت 50 خانه تاریخی در شهر اصفهان در راستای تبدیل آنها به کاربری گردشگری در حال انجام است، با این حال هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: امروز باید از فرصتهائی که در عرصه ملی وبین المللی برای توسعه اصفهان فراهم آمده بهره برداری کنیم. به گونه ائی که میانگین رشد گردشگری کشور در 3 سال اخیر 12 درصد بوده، لکن میانگین رشد گردشگری اصفهان بیش از 50 درصد بوده است، بنابراین با همکاری بخش خصوصی توانسته ایم بیشترین تحرک را در توسعه گردشگری خارجی در اصفهان پس از اجرای طرح برجام ارائه کنیم.

اللهیاری گفت: در همین راستا توانسته ایم پیوند مناسبی میان میراث فرهنگی و گردشگری یجاد کنیم به گونه ائی که هم اینک 90 درصد مراجعان درحوزه میراث فرهنگی، بجای درخواست تخریب خانه های خود که در گذشته به وفور اتفاق می افتاد، بدنبال تبدیل کاربری خانه های تاریخی خود به گردشگری هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه