English

استاندار هرمزگان:

تغییرات مدیریتی در صورت لزوم برای بهبود وضعیت انجام می شود

استاندار هرمزگان گفت: بنده علاقه‌مند به جا به جایی دور از منطق مدیران نیستم و به افرادی که موفق هستند اجازه خواهیم داد کار خود را ادامه دهند و باید افراد خوب و موفق در سیستم اداری را حفظ کنیم و اگر لازم بود برای بهبود وضعیت تغییرات مدیریتی انجام شود.

تغییرات مدیریتی در صورت لزوم برای بهبود وضعیت انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نهادهایی هستند که اختیار نظارت، کنترل و هدایت هوشمندانه دستگاه‌ها را دارند تا سیاست‌های دولت برای تامین منافع مردم در استان اجرا شود، عنوان کرد: اعتقاد راسخ ما این است که به هر اندازه استانداری و فرمانداری‌ها مقتدر بوده و پیگیری و نظارت مطلوب داشته باشند، دستگاه‌های مختلف بهتر به وظایف خود عمل می‌کنند و سیاست‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نقش نمایندگی عالی دولت را در سطح استان ایفا می‌کنند و به هر اندازه مدیران، کارشناسان و برنامه‌ریزان این دستگاه‌ها جدی و فعال باشند، منجر به حرکت تمامی دستگاه‌های استان و همچنین فراهم شدن شرایط برای فعالیت بخش خصوصی خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: اعتقاد دارم اگر ما به عنوان استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها خوب تدبیر و مدیریت کنیم و بر قوانین و ظرفیت‌ها تسلط کافی داشته باشیم، کمبودها به خوبی رفع خواهد شد.

همتی با اشاره به شرایط کشور و دولت دوازدهم، تصریح کرد: مردم با انداختن 42 میلیون رای در صندوق جمهوری اسلامی ایران انتخابات بی‌نظیری را رقم زدند و با 24 میلیون رای رئیس جمهور منتخب خود را برگزیدند و شرایط ادامه راه را برای دولت تدبیر و امید فراهم کردند.

وی گفت: مردم با امید به آینده به دکتر روحانی رای دادند و پایه این رای نیز خود مردم بوده‌اند و این نشان می‌دهد مردم پایه اصلی تصمیم‌گیری‌های کلان و تعیین چارچوب آینده کشور هستند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه مردم مطالبات و خواسته‌هایی در حوزه‌های مختلف دارند، اظهار داشت: فرمانداران و بخشداران باید دیده‌بان خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولت باشند و برای تحقق این مطالبات در استان برنامه‌ریزی هوشمندانه داشته باشند تا مردم از انتخابی که داشته‌اند روز به روز خوشحال‌تر شوند.

همتی بیان داشت: ما مسئول اجرایی کردن برنامه‌های رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید و پاسخگویی به مطالبات مردم در استان هستیم و باید در این راستا تلاش کنیم.

وی در ادامه به برخی از خواسته‌های خود از فرمانداران و بخشداران اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که با آن مواجه هستیم مدیریت بحران است و هرمزگان یکی از استان‌هایی است که برای بحران‌ها و حوادث مختلف باید آمادگی داشته باشد تا خسارات جانی و مالی در مواقع بحرانی کاهش یابد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همواره باید احتمال وقوع حوادث را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کنیم، خاطرنشان کرد: میزان آمادگی و شناخت پدیده‌ها و ظرفیت‌ها برای مقابله با حوادث خیلی مهم است و مانور آمادگی در برابر بحران نیز باید در شهرستان‌ها برگزار شود و در هر روستا و بخش و شهرستان باید احصا شود چه میزان امکانات برای مواقع بحران نیاز است.

همتی گفت: در زمینه توسعه، نوسازی و عمران و سرمایه‌گذاری در سطح روستاها و شهرستان‌ها نیز فرمانداران و بخشداران باید بر تمامی واحدهای تولیدی نظارت و مسائل و مشکلات آنان را بررسی و رفع کنند.

وی اضافه کرد: جهت‌گیری دولت فعال کردن بخش تولید و ظرفیت‌های محلی است و فرمانداران باید برنامه توسعه برای شهرستان‌ها داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: نزدیک به 900 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت برای سال جاری در هرمزگان در اختیار داریم که باید این منابع را به کار و تولید تبدیل کنیم.

همتی تاکید کرد: فرمانداران و بخشداران باید ارتباطات مردمی خوبی داشته باشند و با گروه‌های فعال سیاسی و اجتماعی و اقتصادی گفت‌و‌گو کنند.

وی عنوان کرد: در این ماه‌ها حجم ورود گردشگر در هرمزگان افزایش خواهد یافت و مکان‌های تفریحی و گردشگری باید برای پذیرش مسافران آماده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به رعایت حقوق شهروندی در جامعه، بیان داشت: تامین حقوق شهروندی از دورترین نقطه در یک روستا تا بزرگترین شهرهای استان بر عهده ما به عنوان استاندار، فرماندار و بخشدار در هرمزگان است و باید نسبت به آن حساس باشیم.

همتی ادامه داد: همچنین فرمانداران و بخشداران باید شخصا پیگیر امور سرمایه‌گذاران باشند تا شاهد جذب سرمایه‌گذاران بسیار در شهرستان‌های مختلف باشیم.

وی گفت: بنده علاقه‌مند به جا به جایی دور از منطق مدیران نیستم و به افرادی که موفق هستند اجازه خواهیم داد کار خود را ادامه دهند و باید افراد خوب و موفق در سیستم اداری را حفظ کنیم و اگر لازم بود برای بهبود وضعیت تغییرات مدیریتی انجام شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در مجموع از فرمانداران و بخشداران انتظار می‌رود مداخله مسئولانه و هوشمندانه در جهت برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه و هدایت و نظارت دستگاه‌ها و منابع را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه