English

استاندار هرمزگان:

کارگروه شیلات در هرمزگان فعال شود/ضرورت حمایت از بخش خصوصی در فعالیت‌های شیلاتی

استاندار هرمزگان گفت: نیاز است کارگروه شیلات در هرمزگان فعال شده و چشم انداز روشنی برای فعالیت‌های شیلاتی در این استان ترسیم شود.

کارگروه شیلات در هرمزگان فعال شود/ضرورت حمایت از بخش خصوصی در فعالیت‌های شیلاتی

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با اشاره به بررسی وضعیت شیلات و پرورش میگو در این نشست، اظهار داشت: هرمزگان از استان‌های منحصر بفرد از حیث داشتن ظرفیت‌های شیلاتی و آبزیان است و ثروت عظیمی را از طریق دریا در اختیار دارد.

وی ادامه داد: می‌توان 240 فعالیت و تولید در دریا داشت و بر این اساس نیاز است کارگروه شیلات در هرمزگان فعال شده و چشم انداز روشنی برای فعالیت‌های شیلاتی در این استان ترسیم شود.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به گزارش‌های ارائه شده می‌توان 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان راه اندازی و 200 هزار تن نیز تولید میگوی پرورشی داشت که تنها از این طریق قادر خواهیم بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

همتی تصریح کرد: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که نیاز است ورود جدی جهت حمایت از بخش خصوصی در عرصه فعالیت‌های شیلاتی داشته باشیم و باید دستگاه‌های دولتی نیز تسهیل‌گری لازم را داشته باشند.

وی خواستار احصا تمامی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان در زمینه شیلات شد و بیان داشت: باید این فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب کتاب منتشر و در دسترس همگان قرار گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: باید در قالب چارچوبی هدفمند بر حمایت از بخش پرظرفیت شیلات در هرمزگان تمرکز کنیم و فعالانه در این زمینه اقدام شود.

همتی با تاکید بر اینکه تمامی مجوزهای سرمایه‌گذاری در هرمزگان باید طی مدت دو هفته صادر شود، اضافه کرد: ما دستگاه‌های دولتی را مکلف به حمایت و کمک بخش خصوصی کرده‌ایم و بخش خصوصی هم باید حرکتی جدی انجام دهد.

وی گفت: اتاق بازرگانی در هرمزگان فعال‌تر شود و در بخش‌های مختلف کارگروه‌های خود را فعال کند و هر صنف و بخشی که عضو اتاق نشده نیز در اتاق عضویت پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه