English

ایجاد ۳۵ هزار شغل از تعهدات سال ۹۶ هرمزگان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، گفت: قرار است 970 هزار شغل در سال 96 در کشور ایجاد شود و از این رقم، تعهد استان هرمزگان حدود 35 هزار شغل است.

ایجاد 35 هزار شغل  از تعهدات سال 96 هرمزگان است
به گزارش خبرگزاری موج، خلیل قاسمی ظهر امروز در نشستی در همین رابطه با اشاره به نقش مهم اصناف در اشتغالزایی و توسعه اقتصاد اظهار داشت: سهم اشتغال استان هرمزگان در اصناف از کل کشور حدود دو درصد است.
وی گفت: سه هزار شغل در بخش اصناف استان از ابتدای امسال تاکنون براساس آمارهای موجود در سامانه رصد ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 39 هزار واحد صنفی در هرمزگان بیان کرد: در هشت ماهه امسال بیش از سه هزار و 500 پروانه کسب در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اکنون اشتغال، مهم‌ترین دغدغه مسئولان است، تصریح کرد: واحدهای صنفی با بهره‌مندی از بسته‌های حمایتی دولت، می‌توانند گام‌های موثر در اشتغالزایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان با 14 جزیره اقتصادی و سواحل، به‌ویژه ساحل مکران در جاسک، دسترسی به شبکه‌های چهارگانه حمل ونقل (هوایی، زمینی، ریلی و دریایی)، دسترسی به آب‌های آزاد و دور، داشتن مناطق ویژه اقتصادی و بندرهای آزاد، پالایشگاه‌های نفت و میعانات گازی، کارخانه‌های سیمان، آلومینیوم، فولاد، وجود بندر شهیدرجایی و شهیدباهنر، گمرک‌ها و بیش از 900 کیلومتر نوار ساحلی از ظرفیت‌های طلایی هرمزگان است که می‌توان با استفاده از آنها گامی مهم در تحول اقتصادی و توسعه اشتغال در استان و کشور برداشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی