English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

دانش بدون تقوا مخرب است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر دانش با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.

دانش بدون تقوا مخرب است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از رؤسا و معاونان آموزش و پرورش گیلان به مناسبت هفته سوادآموزی و روز گزینش با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و حضرت مسیح(ع) اظهار کرد: اکنون مسأله سوادآموزی به یک اصل مسلم شناخته شده در جوامع بشری تبدیل شده، زیرا علم چراغ است و راه را به انسان نشان می‌دهد.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی براینکه خیر دنیا و آخرت با علم است، اشاره کرد و افزود: شر دنیا و آخرت با جهل است ضمن اینکه رسول اکرم(ص) فرمود؛ کسب علم واجب است.

امام جمعه رشت متذکر شد: اگر علم با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر شناخت خداوند، تصریح کرد: امروز علم خداوند را بهتر به ما می‌شناساند و هر قدر دانش پیشرفت داشته باشد خداشناسی نیز پیشرفت می‌کند.

وی، شناخت آفریده‌های خداوند را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: شناخت طبیعت و جهان آفرینش از ابعاد علم خدایی است و با برداشتن پرده از این اسرار معرفت مردم نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناخت انسان نسبت به دلیل آفرینش جهان تأکید کرد و گفت: عمل کردن به رهنمودهای خداوند در تمام امور عبادت محسوب می‌شود و این رهنمودها براساس عدل است.

آیت‌الله قربانی، شناخت انسان نسبت به مسائلی که او را از دین بیرون می‌برد، را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از افراد از حقوق سعادت‌بخش اسلام بی‌خبر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود گزینش در دستگاه‌ها لازم و واجب است، اظهار کرد: مسؤولان مربوطه باید بدانند حرمت مؤمن مانند خانه کعبه است و تا به یقین نرسیدند کاری انجام ندهند.

امام جمعه رشت، معلمان را اسوه توصیف کرد و یادآور شد: بنده برای امام(ره) و دیگر معلمان خود بیش از پدر خود احترام قائل هستم.

وجود 50 هزار بی‌سواد در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در دیدار مذکور به هفتم دی‌ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی و 15 دی‌ماه روز گزینش اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌ها در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است.

مهدی حاجتی به رتبه هفتم باسوادی مردم گیلان در کشور در سال 90 اشاره کرد و افزود: براساس سرشماری‌های سال 90، 95 درصد از گیلانی‌ها باسواد بودند و میزان باسوادی مردم استان در سال 95 به بیش از 96 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه انسداد بی‌سوادی از برنامه‌های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: گیلان جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که گام‌های متعددی در زمینه مذکور برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کسب رتبه دوم جذب اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری در کشور خبر داد و بیان کرد: جمعیت گیلان 2 میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده و حدود 50 هزار نفر از آنها بی‌سواد هستند.

حاجتی، دامنه تعریف افراد بی‌سواد را سنین 10 تا 49 سال عنوان کرد و متذکر شد: امسال 9 هزار و 200 نفر سهمیه گیلان در جذب بی‌سوادان است و تمام این افراد جذب شدند و زیر پوشش نهضت سوادآموزی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه