English

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در پاسخ به موج:

تیپ بندی بنیاد مسکن مانع ساخت منازل زلزله‌زده مددجویان است

امید قادری گفت: از 1175 پرونده ساخت مسکن برای مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه، بنیاد مسکن بر اساس تیپ بندی تنها 506 مورد را واجد شرایط ساخت می‌داند، درحالی‌که بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفان هیچ مانعی برای سهم تسهیلاتی خود ندارند.

تیپ بندی بنیاد مسکن مانع ساخت منازل زلزله‌زده مددجویان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قادری خدمات این نهاد را در نقاط زلزله‌زده استان تشریح و ابراز داشت: هر چه از حادثه زلزله دور می‌شویم مداخلات روانشناسی بسیار مهم‌تر جلوه می‌کند و در حال حاضر مداخلات روانشناسی برای بیش از ۵ هزار نفر از زلزله‌زدگان انجام‌شده است.

وی با بیان این مطلب که تا امروز حدود ۵ هزار و ۵۱۵ نفر از زلزله‌زدگان در مناطق آسیب‌دیده مورد مداخلات روان‌شناختی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: از هفته آینده مرحله دوم رسیدگی روانی به افرادی که با مداخلات حادتر مواجه‌اند، شروع و این روند تا پایان سال جاری برای خدمات‌رسانی به‌تمامی افراد آسیب‌دیده ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در حال حاضر۵۳ تیم دونفره روانشناسان بومی و دارای تخصص در حوزه مسائل پس از زلزله، فرم‌های تخصصی روانشناسی را برای ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر تکمیل کردند که طی آن ۲۶۰۰ نفر نیاز به مداخله روانشناسی فردی داشتند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۱۴ کودک در این حادثه هر دو والد ، ۲۸ کودک مادر و ۱۸ کودک هم پدر خود را ازدست‌داده‌اند، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه هیچ کودک زلزله‌زده‌ای، بدون سرپرست نمانده است و هیچ کودک بی‌سرپرستی رها نشده است و بستگان درجه‌یک سرپرستی آن‌ها را به عهده گرفتند که از طرف بهزیستی مستمری آن‌ها در حال فعال شدن است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۸ مهد کودک در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی شده که با شهریه رایگان و یک وعده غذایی به ۱۴۵۰ کودک خدمت‌رسانی انجام می‌دهند و این تسهیلات تا پایان سال ادامه خواهد داشت و همچنین حدود ۱۱۸ مورد معلولیت جدید شناسایی شد که ۲۰ مورد آن‌ها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان از افتتاح مرکز تخصصی درمان و نگهداری آسیب دیدگان قطع نخاعی زلزله طی هفته آینده در شهرک بهداری کرمانشاه خبر داد و گفت:  تاکنون مبلغ۳۲۱ میلیون تومان کمک نقدی از مشارکت‌های مردمی به بهزیستی واریزشده و همچنین ۱۷ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان اجناس حمایتی از طرف مردم و خیرین به آسیب دیدگان حادثه زلزله اهداشده است.

وی از صدور دفترچه‌های ویژه مددجویان در مناطق زلزله‌زده خبر داد و اظهار داشت: با این دفترچه‌ها اقلام ضروری زندگی در بین زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

این مسوول همچنین از نصب ۳۶۷ کانکس توسط بهزیستی از محل کمک‌های مردمی خبر داد و ابراز داشت: حدود ۳۰ کانکس مخصوص افراد ضایعه نخاعی طی هفته آینده خریداری و نصب خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه