English

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت

زلزله و تعطیلی پرویزخان و خسروی سه شوک بزرگ اقتصادی به کرمانشاه

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: حدود 20 ثانیه زلزله 7 هزار میلیارد خسارت برای استان در پی داشت و سه ماه تعطیلی پرویزخان 3 هزار نفر را از مسیر اقتصادی خارج کرد و بسته بودن خسروی هم بعد توریستی کرمانشاه را به‌شدت متضرر کرد.

زلزله و تعطیلی پرویزخان و خسروی سه شوک بزرگ اقتصادی به کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان کاشفی با اشاره به خسارات حاصل از زلزله اخیر کرمانشاه ابراز داشت: در این حادثه طبیعی خانواده‌های بسیاری داغدار شدند و سطح وسیعی از خرابی به بار آمد و از طرفی با توجه به وضعیتی که منطقه دارد باعث به وجود آمدن یک رکود در فضای کسب‌وکار مردم شد

وی افزود: طی 3 ماه گذشته به مناطق زلزله‌زده 3 شوک اقتصادی سخت وارد شد که اولین شوک بسته شدن مرز پرویزخان بود که طی آن طیف 3 هزارنفره‌ای از مردم منطقه از مسیر اقتصادی خارج شدند و تا امروز هیچ خبری از بازگشایی این مرز نشده است، مشکل دوم عدم بازگشایی مرز خسروی که برای این مهم انگیزه‌های معنوی زیادی در مردم به وجود آمده بود و سومین شوک زلزله بود.

کاشفی مهم‌ترین دغدغه را  پویا کردن اقتصاد مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی بازسازی تمام مدارس روستایی را که 51 مدرسه است تقبل کرد و تاکنون برای 12 مدرسه توافقنامه امضا شده و مابقی در حال ساماندهی است.

شکاف دیدگاه بخش خصوصی و دولتی دردی از توسعه کشور حل نمی‌کند

رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: تفاوتی بین نگرش فعالین بخش خصوصی و دولت به وجود آمده و تا زمانی که این فاصله تفکری حل‌وفصل نشود اتفاق خاصی در پیشرفت و توسعه نخواهیم داشت.

وی افزود: پس از برجام تمام آرزوها همانند یک حباب در حال ترکیدن هستند و با روندی که ترامپ در پیش‌گرفته وضعیت اقتصادی روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود ما خیلی نگران سختی‌ها نیستیم و می‌دانیم چطور از آن‌ها عبور کنیم اما عدم همفکری بر سر مسائل داخلی برای ما دردآور است.

کاشفی از یکسری انحصار صادرات سخن گفت و ابراز داشت: دولت برخلاف تمام قوانین اقدام به انحصاراتی کرده است که قانونی نیست و همچنین منطقی نیست که هر وقت دلشان خواست ببندند و هر وقت دلشان خواست باز کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات گندم، برنج و چند قلم دیگر را ممنوع کرده است که هیچ‌کدام از آن‌ها در قانون جایی ندارند و غیر از اقلامی مثل مواد مخدر و اسلحه ممنوعیتی برای صادرات نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی