English

جمع آوری تبلیغات دخانیات از سطح فروشگاه های بندرعباس

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس، گفت: تبلیغات مواد دخانی از سطح فروشگاه های مواد غذای بندرعباس جمع می شود.

جمع آوری تبلیغات دخانیات از سطح فروشگاه های بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ذاکری، گفت: روزانه میلیون‌ها نخ سیگار دود می‌شود و عوارض جسمی و روانی بسیاری را برای شخص، خانواده و اطرافیان او پدید می‌آورد و به عبارتی دیگر دخانیات، نابودی تدریجی یک جامعه است.

 دکتر عبدالجبار ذاکری عنوان کرد: یکی از مهمترین ابزار پیشگیری از مصرف دخانیات و سیگار در جامعه و بویژه در افراد زیر 18 سال، جلوگیری از تبلیغ مواد دخانی از جمله سیگار و تنباکوست.

وی افزود: میانگین سن آغاز مصرف سیگار قبل از 15 سالگی است و احتمال جذب به این مواد در کودکان و نوجوانانی که برای خرید به فروشگاه های مواد غذایی مراجعه می کنند، در صورت مواجهه با تبلیغات مواد دخانی، وجود دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس تصریح کرد: کودکان گناهی ندارند که برای خرید کوچکترین مواد غذایی که به این فروشگاه ها مراجعه می کنند، در معرض بمباران تبلیغاتی انواع مارک های سیگار و تنباکو قرار گیرند. 

مهندس محمد رضا زارعی، مسئول سلامت محیط و کار مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس بیان کرد: به استناد ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، تبلیغ محصولات دخانی به هر نحو ممنوع است.

مهندس زارعی بر این اساس ابراز داشت: از جمله این اقدامات، جمع آوری قفسه های فروش فاقد ویژگی و تبدیل به استندهای در پوش دار است که این اقدام از مرکز خدمات جامع سلامت توحید با نظارت بازرسین محیط  از سطح کلیه واحدهای صنفی توزیع و عرضه مواد غذایی از جمله میادین میوه و تره بار تحت پوشش جمع آوری شروع شده و این روند در دیگر مراکز خدمات جامع سلامت سطح شهرستان بندرعباس در حال اجرا می باشد.

دکتر ذاکری تأکید کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم و همچنین شهرستانی سالم و عاری از هر گونه دخانیات داشته باشیم، باید با عزمی راسخ، به این مهم برسایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی