English

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان خبر داد

ساماندهی ۱۶۰۰ بوفه در مدارس استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ساماندهی بوفه مدارس در راستای تأمین میان وعده سالم و اصلاح الگوهای غلط تغذیه دانش آموزان انجام می شود.

ساماندهی 1600 بوفه در مدارس استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر فرّحیسنی با اشاره به ویژگی یک میان وعده سالم خاطرنشان کرد: میان وعده هایی مانند: نان، پنیر، گردو و سبزی علاوه بر سلامت، حدود 10 تا 15 درصد کالری مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند.

وی با تأکید بر ضرورت صرف صبحانه کامل توسط دانش آموزان در منزل افزود: بدون شک تغذیه سالم که با صبحانه آغاز می شود، نقش بسیار مهمی در رشد جسمی و افزایش یادگیری دانش آموزان دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه  اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، دستور العمل جامع تغذیه سالم به همه واحد های آموزشی ارسال شده و اگر در مدارس غذاهایی خارج از چارچوب ارائه شده به دانش آموزان عرضه شود با افراد خاطی برابر مقررات برخورد می شود.

فرّحسینی افزود: 5 هزار پوستر، حاوی  لیست غذاهای مجاز و غیر مجاز، طراحی و برای نصب در تابلوی اعلانات و سردر   بوفه مدارس ارسال شده است.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای فروشندگان مواد غذایی و مدیران مدارس با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه