English

دادستان کرمانشاه در نشست با شهردار:

واحدهای بدون مجوز فعال در پارک کوهستان را سریع‌تر جمع کنید

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: گستردگی جامعه خدمات گیرندگان و دامنه تنوع خدمات در شهرداری با هیچ دستگاه دیگری قابل قیاس نیست و همین امر مطالبه گری بیشتری را درزمینهٔ حقوق عمومی موجب می‌شود.

واحدهای بدون مجوز فعال در پارک کوهستان را سریع‌تر جمع کنید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست با شهردار و جمعی از مسئولین شهرداری کرمانشاه اظهار کرد:

وی به بیان برخی از مطالبات و مشکلات شهری پرداخت و افزود: با توجه به کمبود شدید جای پارک اتومبیل خصوصاً در مسیرهای پرتردد، باید با جمع‌آوری موانع از داخل پیاده‌روها و خیابان‌ها، از قرق معابر عمومی توسط اشخاص جلوگیری شود.

صادقی به آلودگی‌های بصری ناشی از حجم انبوه تبلیغات محیطی سامان نیافته در سطح شهر کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: ترتیب فعلی تبلیغات محیطی، نصب تابلوها و بنرها و آگهی هادر سطح شهر به زیبایی چهره شهر لطمه زده و علاوه بر آن آرامش روانی شهروندان را نیز برهم می‌زند.

وی به فعالیت واحدهای تجاری در پارک کوهستان اشاره کرد و افزود: باید ضمن ساماندهی این واحدها از ادامه فعالیت واحدهایی که فاقد مجوز بوده و بدون هرگونه نظارت مشغول کار هستند جلوگیری کرد.

صادقی با بیان اینکه برخی از این مکان‌ها به پاتوقی برای هنجارشکنان و عرضه اقلام ممنوعه و فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل‌شده‌اند، گفت: اتاق اصناف، شهرداری و دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس باید با اقدام هماهنگ وضعیت نابسامان فعلی را سریعاً اصلاح کنند.

وی به موضوع بافت فرسوده شهر کرمانشاه و لزوم رفع خطر از بناهایی که  مخاطراتی برای شهروندان دارند نیز اشاره و اظهار کرد: قسمت‌هایی از بافت فرسوده خیابان مدرس به مکان‌های امنی برای بزهکاران و معتادین متجاهر و سارقان  تبدیل‌شده که مشاهده این وضعیت احساس ناامنی را در شهروندان گسترش می‌دهد که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

دادستان کرمانشاه همچنین بر لزوم ارتقاء ایمنی در ساخت‌وسازها، رعایت مقررات ملی ساختمان، مرتفع نمودن ضعف‌هایی که در مراحل طراحی و اجرا و نظارت برساخت و ساز وجود دارد و تعریف استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر در این بخش که با حادثه زلزله اخیر به یک مطالبه جدی عمومی تبدیل‌شده، تأکید کرد.

صادقی در ادامه با تشریح نقش افزایش آگاهی‌های عمومی در بهبود فرهنگ همزیستی، از شهرداری خواست آموزش حقوق شهروندی را با استفاده از توان، تجربه و دانش قضات با برگزاری جلسات آموزشی، پرسش و پاسخ مستمر در فرهنگ‌سراهای محلات شهر کرمانشاه آغاز کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه