English

چهلمین روز جان‌باختگان زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

مراسم با حضور امام‌جمعه کرمانشاه، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، وزیر دفاع، استاندار کرمانشاه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم مناطق زلزله‌زده در مجموعه ورزشی احرار سرپل ذهاب برگزار شد.

چهلمین روز جان‌باختگان زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در این مراسم با تسلیت درگذشت جمعی از مردم استان کرمانشاه در زلزله، اظهار کرد: پیام مقام معظم رهبری در ساعات ابتدایی پس از وقوع زلزله همه را برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان بسیج کرد.

وی به قدرت بالای این زلزله اشاره کرد و گفت: با توجه به مقاوم نبودن ساختمان‌ها خصوصاً در مناطق روستایی، تصور این بود تعداد تلفات بیشتر از این‌ها باشد، اما هوشیاری مردم به دلیل پیش‌لرزه رخ‌داده قبل از زلزله اصلی و همچنین سرعت‌بالای مسئولین مربوطه در نجات آن‌ها که زیر آوار مانده بودند و امدادرسانی به مصدومان و انتقال آنان به مراکز درمانی موجب شد تلفات زلزله کاهش یابد.

دری نجف‌آبادی افزود: در این حادثه شاهد اقدام به‌موقع و بسیج همگانی مسئولین کشوری و استانی، امدادگران هلال‌احمر، نیروهای مسلح، مردم و ... بودیم که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به آمار بالای تخریب واحدهای مسکونی براثر این زلزله، گفت: طبق آمارها حدود 105 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده که از این تعداد 30 درصد تخریب‌شده که این آمارها بیانگر عمق خرابی‌ها است.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه باید بازسازی به‌سرعت انجام شود، گفت: امیدواریم به‌گونه‌ای عمل شود که شش ماه آینده اوضاع این مناطق به روال عادی برگردد.

وی بر رعایت استانداردها و نکات فنی در بازسازی‌ها نیز تأکید کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای بازسازی‌ها انجام شود که اگر خدایی ناکرده سال‌ها بعد دوباره شاهد چنین حوادثی بودیم، کمترین خسارت را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه این نگرانی و آسیب باید به یک فرصت تبدیل شود، گفت: منابع مالی فراوانی صرف بازسازی این مناطق خواهد شد که باید به رونق تولید و اشتغال نیز کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه کرمانشاه همواره ستون خیمه نظام بوده، گفت: در دوران جنگ تحمیلی مردم این استان با ایثار و پایمردی و تقدیم 9800 شهید از مرزهای کشور دفاع کردند.

دری نجف‌آبادی به مشکل اشتغال جوانان این استان اشاره کرد و گفت: کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها مشکل اشتغال جوانان را مرتفع کرد تا تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه