English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

اجرای قانون بهینه‌سازی فضاهای آموزشی، راه برون رفت از تنگناهای اعتباری در لرستان است

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش به لزوم اجرای بند (ه) تبصره 9 قانون بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: اجرای قانون ساماندهی و بهینه سازی فضاها و املاک، راهکار موثری برای برون رفت از موانع و تنگناهای اعتباری است و ضرورت دارد دستگاه‌های ذیربط آموزش و پرورش را در عملیاتی کردن این قانون یاری دهند

اجرای قانون بهینه‌سازی فضاهای آموزشی، راه برون رفت از تنگناهای اعتباری در لرستان است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این جلسه که شامگاه سه‌شنبه 28آذرماه به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برگزار شد، به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری اشاره کرد و افزود: جهان امروز نیازمند صلح  و نوعدوستی و باید باور داشت که خشونت و افراطی گری مهمترین چالش قرن است که باید از آن دوری کردو عمدلی و برادری ها را تقویت کرد.

وی در ادامه به مصوبات قبلی شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار استناد کرد و افزود: تشکیل کارگروه تخصصی با موضوع کنکور، رفع مشکل انشعابات مدارس نوساز و واگذاری برگزاری دوره های کوتاه مدت به انجمن‌های علمی از جمله مواردی است که در جلسه قبل این شورا مصوب شد و به دقت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی را آموزش و پرورش عنوان کردو ادامه داد: این مصوبه هم در کارگروهی با شرکت بهزیستی ، آموزش و پرورش و سپاه بررسی و مورد تایید قرار گرفت .  

دریکوند، با اشاره به تنگناهای اعتباری آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش املاک و فضاهای بلا استفاده ای دارد که ضرورت دارد با استفاده از بند (ه) تبصره 9قانون بودجه سال 96 آنها را ساماندهی و بهنه سازی کند . وی تصریح کرد : با بهینه سازی این فضاها می توان بسیاری از چالش های اعتباری را رفع و برای مدارس درآمد زایی کرد .

وی، خاطرنشان کرد: این تبصره به آموزش‌وپرورش اجازه می‌دهد که ارزش افزوده  فضاهای بلا استفاده را با تغییر کاربری بالا برده و با فروش و تجاری‌سازی آن‌ها منابع مالی مستمری را برای خود فراهم کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه در این تبصره آمده که آموزش‌وپرورش از پرداخت هرگونه عوارض معاف شده است، بیان داشت: متاسفانه در استان به بهانه‌های مختلف شهرداری اقدام به پلمب مکان‌های فرهنگی کرده و یا عوارض سنگینی را برای آن‌ها تعیین می‌کند.

دریکوند با اشاره به عوارض 3 میلیارد تومانی مشخص شده برای آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: این در حالی است که آموزش و پرورش استان در سال گذشته توانسته است دو میلیارد و 300 میلیون تومان سرانه دریافت کند، لذا معافیت این نهاد بایستی تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: خانه معلم خرم‌آباد سالیان سال است که فعالیت می‌کند به همین منظور از تبصره 9 استفاده خواهیم کرد و تغییر کاربری آن به تجاری را انجام خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به مشکلات ایجاد شده برای مراکز آموزشی رفاهی و ورزشی از طرف شهرداری اشاره کردو ادامه داد : شهرداری در اقدامی  به پلمپ کردن خانه معلم  مبادرت می کندو یا عوارض هنگفتی را برای سالن اجتماعاتی که هیچگونه درآمدزایی برای آموزش و پرورش ندارد ، تعیین می کند که پرداخت آن  از عهده و توان دستگاه تعلیم و تربیت خارج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه