English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی در مشهد خبر داد.

بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،محمدرحیم رهنما در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خراسان رضوی با توجه به سابقه تاریخی، مذهبی، زیارتی و سیاحتی‌ای که دارد مقصد بسیاری از گردشگران به‌ویژه در حوزه گردشگری زیارت بوده است و سهم گردشگری زیارت ۴۰ میلیارد تومان است و تا افق ۱۴۰۴ باید بالغ بر ۴۰ میلیون گردشگر داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا و در سالی که مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است بزرگترین همایش و نمایشگاه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و زیارت خراسان رضوی و سیمینارهای تخصصی سفر، گردشگری، توریسم و هتلداری به‌ویژه دو حوزه گردشگری زیارت و سلامت در قالب اهداف و موضوعات ۱۵ گانه ترسیم شده در این شهر مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این رویداد با حضور ۲۸ مقام داخلی و خارجی همچون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون کل سرمایه‌گذاری کشور، نماینده سازمان جهانی جهانگردی UNWTO، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و دیگر مقامات ملی، بین‌المللی، استانی و شهری از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه ۹۶ و به‌مدت ۴ روز در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار این رویداد نمایشگاه صنعت هتلداری با حضور کلیه هتلداران ۴ ستاره و ۵ ستاره ایران، برج‌سازان و سرمایه‌گذاران کیش، قشم، چابهار، عسلویه، ۴۰ سفیر داخلی و خارجی، فعالان صنعت هتل‌سازی نوین، رئسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتحادیه‌ها و غیره برگزار می‌شود.

رهنما تصریح کرد: به مناسبت رویداد بزرگ مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب مشهد به عنوان پایتخت گوهرسنگ‌ها نمایشگاه صنایع دستی کشور از ۲۷ آذر ماه تا اول دی ماه امسال به مدت ۵ روز در قالب ۱۸۰ غرفه در سالن عطار نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه همایش، کارگاه و نشستی با موضوع بسته‌بندی در قالب ورکشاپ برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری دولت در بحث شعار سال و با موضوع اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی و اشتغال در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده است، بیان کرد: یکی از این صنایع صنعت گردشگری بوده است و باید ۵۸۰۰ اشتغال در سال ۹۶ در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خراسان رضوی ایجاد شود و در مجموع ۱۶۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

رهنما گفت: خوشبختانه شاهد نگاه مثبت شهردار و اعضای شورای پنجم شهر مشهد به موضوع گردشگری هستیم و امیدواریم با این حمایت‌ها و همراهی‌های بخش خصوصی و اصحاب رسانه شاهد توسعه و رونق گردشگری زیارت و ایجاد شغل‌های جدید در این صنعت و در جهت رفع معضل بیکاری باشیم.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ پروژه در حوزه اقامت و گردشگری با سرمایه‌گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که بخش عمده‌ای از آن توسط اتباع و سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجوز ساخت مرکز ملی گوهرسنگ‌ها گرفته شده است، گفت: کار اجرای آن از آخر امسال آغاز می‌شود و جلساتی را هم با کارشناسان حوزه صنایع دستی در بخش آموزش، تولید، ساماندهی سوغات و غیره داشته‌ام و در نظر داریم تا نمایشگاه‌های سوغات زائر در مناسبت‌های مختلف سال برگزار شود تا این سوغات اصیل جایگزین سوغات‌های وارداتی برای زائران و گردشگران داخلی و خارجی شود.

محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، اظهار داشت: خوشبختانه مشهدالرضا(ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ماندگاری زائران استفاده شود.

وی افزود: این موضوع صحبت جدیدی نیست و سال‌های سال است که مطرح می‌شود، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است و در بحث افزایش آمار هتل‌ها هم ضرورتی دیده نمی‌شود و باید روی ماندگاری زائران کار شود.

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن‌های صنفی و خدمات گردشگری خراسان رضوی، گفت: بیش از ۹۰ درصد پروازهای ایران با سرمایه‌گذاری ایرلاین‌های خارجی بوده که هرگز مساعد نیست و باید تقویت ایرلاین‌های داخلی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه کیفیت خدمات پروازهای داخلی ضعیف است و امیدواریم که خدمات به‌گونه‌ای باشد که شایسته توریست و گردشگر بوده و موجب افزایش آمار و ماندگاری سفرها بشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه