English

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

ائمه‌ جماعات باید جوانان را شیفته و تشنه نماز کنند

عضو جامعة المصطفی العالمیه گفت: ائمه جماعات باید جوانان را شیفته و تشنه نماز نمایند و آن ها را با آثار و برکات این فریضه الهی آشنا کنند.

ائمه‌ جماعات باید جوانان را شیفته و تشنه نماز کنند
 به گزارش خبرگزاری موج ازقم،حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در همایش آموزشی ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی صنعت برق کشور که با حضور ۴۰۰ تن از ائمه جماعات در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی در مسجد جمکران برگزار شد، افزود: برخی از افراد نسبت به نماز بی توجه و کاهل هستند یکی از آسیب های مهم سست بودن در نماز است در این باره عدم آگاهی از آثار نماز موجب سستی در ارتباط با خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه سستی خانواده ها یکی از علل بی نمازی در جوانان است، عنوان کرد: لازم است خانواده ها نسبت به بی نمازی جوانان هوشیار باشند؛ همچنین ائمه جماعات باید با ابزار نوین در جذب جوانان تلاش کنند و شیوه هایی را اتخاذ نمایند که جوانان مجذوب عبادت شوند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از آسیب ها که جوانان را از عبادت دور می کند شبهات مطرح در حوزه دین است برخی از شبهات باید با مطالعات دقیق و علمی و به روز پاسخ داده شود؛ ثواب پاسخ دادن به برخی از شبهات بیشتر از عبادت است چرا که شبهات می تواند انسان را تا مرز انحطاط بکشاند.

عضو جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: نباید بدون سند و با خواب و بر اساس مطالب بی پایه و اساس به سخنرانی پرداخت مردم را باید عالمانه بیدار کرد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: همچنین شکست ها و ناکامی‌ها موجب بی نمازی برخی از افراد می شود در این باره نیز به جوان آگاهی دهید که نباید نسبت به خداوند نا امید گردد.

وی بیان کرد: نماز سیره انبیاء و نماز ستون دین و نور قلب و زینت صورت و و رحمت است باید جوانان را با آثار و برکات نماز آشنا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در مساجد به سمت جلسات پرسش و پاسخ پیش بروید، بگذارید جوانان سوالات و شبهات خود را بپرسند وقتی قرار باشد پاسخگو باشیم پشتوانه علمی برای آن فراهم سازیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر عده ای مسئول و یا عالم بین عمل و سخن شان تفاوت بود نباید جامعه بدبین شوند و همه را با یک نگاه قضاوت کرد بسیاری از علما و مسئولان زندگی ساده ای دارند این ها را برجسته کنید تا جوانان نسبت به دین گرایش یابند.

وی بیان کرد:عدم توان جذب جوان با معنویت در مساجد یکی از آسیب های جدی است گاهی نیز احساس گناه در جوان موجب ناامیدی می شود در این باره ائمه جماعات باید به خوبی ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام رفیعی در پایان گفت:نماز باید مستمر و سازنده باشد با ابزار هنر نماز را تبیین نمائید و رسانه ها با تولید کلیپ های زیبا و برنامه های جذاب در فرهنگ سازی تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی