English

با معرفی نفرات برتر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز؛

نمایش پانکیه کان ۷ جایزه جشنواره را از آن خود کرد

نمایش پانکیه کان تولید واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به نویسندگی صابر نیک بخت و به کارگردانی حسن ترقی با کسب 7 جایزه از چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز خوش درخشید .

نمایش پانکیه کان 7 جایزه جشنواره را از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز شامگاه یکشنبه 19 آذرماه 96 در محل مجتمع فرهنگی و هنری سقز برگزار شد.

وی افزود در این دوره از جشنواره که 13 اثر راه یافته به بخش نهایی جشنواره به مدت 4 روز از 16 آذرماه 96 برای کسب عناوین برتر جشنواره با داوری آقایان دکتر قطب الدین صادقی ، کوروش سلیمانی و علی ظفر قهرمانی نژاد به رقابت پرداختند .

مرادی با اشاره به موضوع نمایش پانکیه کان تولید واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت : این اثر به نویسندگی آقای صابر نیک بخت و به کارگردانی حسن ترقی به منظورتوجه دادن جامعه به معضلات اقتصادی مناطق مرزی کشور وهمچنین موضوع کولبری در این مناطق  در راستای تولید آثار نمایشی متناسب با سیاست های محوری و ابلاغی حوزه هنری و توجه به مسائل و مشکلات و تلاش درجهت تولید آثار هنری در حل این مسائل و معضلات با محوریت اقتصاد و معیشت مردم استان آماده نمایش و در اولین حضور خود در این جشنواره بر اساس آرای اعلامی موفق به کسب 7 عنوان برتر جشنواره شد.

وی در این زمینه گفت: کسب رتبه اول نمایشنامه نویسی توسط آقای صابر نیک بخت ، کسب رتبه اول کارگردانی توسط آقای حسن ترقی، کسب رتبه اول موسیقی توسط آقایان فرید رحیمی و کامبیز اسدی، کسب رتبه اول طراحی صحنه آقای حسن ترقی، کسب رتبه دوم بازیگری زن خانم سمیه رحیمی، کسب رتبه دوم بازیگری مرد آقای زاهد زندی و همچنین کسب عنوان برتر و تقدیری طراحی نور آقای حمید قوامی ، هفت عنوانی است که توسط گروه تئاتر مدرن با نمایش پانکیه کان تولید حوزه هنری استان کردستان کسب گردید.

نمایش پانکیه کان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تبریک این موفقیت و عرض خدا قوت برگزارکنندگان این جشنواره تصریح نمود : حمایت از تولید آثار ارزشی و متناسب با موضوعات روز در بخش های مختلف حوزه هنری علی الخصوص واحد نمایش از اولویت های حوزه هنری است و به صورت کامل آمادگی حمایت از هنرمندان و تولیدات متناسب با سیاست های محوری حوزه هنری را اعلام می نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه