English

فرماندار بندرعباس:

ضرورت اجرای آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی

فرماندار بندرعباس گفت: در برخی از مناطق لنج های تجاری فعالیت می نمایند اسکله احداث نشده است برای کمک به ملوانان و مرزنشینان نمایندگانی از دستگاههای ذیربط حضور یابند تا این آیین نامه اجرایی گردد و در معیشت مردم تاثیر گذار باشد.

ضرورت اجرای آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از فرمانداری شهرستان بندرعباس، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، احمد پویافر اظهار داشت: قاچاق کالا  باعث کاهش تولید و افزایش بیکاری و لطمه به اقتصاد ملی وارد خواهد کرد.

وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا را حمایت از تولیدات داخلی دانست و افزود: با عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ترویج و تاکید بر موضوع مهم اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

این مقام مسوول ساماندهی و برنامه ریزی برای جلوگیری از قاچاق کالا را لازم دانست و بیان داشت: قاچاق به عنوان یک پدیده ضد رونق اقتصادی ، علاوه بر خروج ارز و اخلال در چرخه اقتصادی جامعه ، سبب ایجاد مشاغل کاذب و معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس تصریح کرد: آیین نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن (لنج تجاری) تصویب شده است و اداره کل بنادر و دریا نوردی استان، گمرک و دریابانی باید نسبت به اجرای این آیین نامه همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: بنادر شهرستان و مجتمع کشتی سازی خلیج فارس با داشتن اسکله ای با ظرفیت بالا آماده همکاری می باشد که لازم است مورد استفاده قرار گیرد.

احمد پویافر در پایان گفت: در برخی از مناطق لنج های تجاری فعالیت می نمایند که در آنجا اسکله و بندراحداث نشده است لذا لازم است برای کمک به ملوانان و مرزنشینان نمایندگانی از دستگاههای ذیربط حضور یابند تا این آیین نامه اجرایی گردد و در معیشت مردم تاثیر گذار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه