English

رشد محسوس پرواز در فرودگاه گیلان

مدیرکل فرودگاه گیلان از رشد 24 درصدی پروازهای مسافربری این استان از فروردین تا پایان آبان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد محسوس پرواز در فرودگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، غلامرضا کریم آقایی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد پروازهای مسافربری این استان را طی هشت ماه امسال 3400 سورتی با جابه جایی 325 هزار مسافر اعلام کرد  افزود: تعداد مسافران فرودگاه رشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15.5 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: البته هر سال علاوه بر پروازهای مسافربری حدود 8000 سورتی پرواز  آموزشی و نظامی نیز در فرودگاه رشت انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین از برنامه ریزی برای برقراری پرواز گردشگری و تجاری از فرودگاه رشت به کشور آذربایجان خبر داد و افزود: اکنون پروازهای هفتگی فرودگاه رشت به عراق و عتبات عالیات به صورت هفتگی دایر است و پرازهای گردشگری نیز به ارمنستان، گرجستان و ترکیه به صورت فصلی داریم که  از ابتدای سال جاری 24 پرواز به گرجستان، 12 پرواز به ارمنستان و شش پرواز به آنتالیا انجام شده است.

وی در معرفی پروژه های عملیاتی این فرودگاه، به پیگیری ساخت مخزن آب شرب فرودگاه همچنین محووطه سازی روبه روی ترمینال اشاره کرد و گفت: همچنین از چهار ماه پیش کار نصب چراغ های اپروچ فرودگاه شروع شده است که تمام این طرح ها تا یک سال دیگر به بهره برداری می رسند. ضمن اینکه از سه ماه پیش عملیات جنگل تراشی محوطه پروازی را آغاز کرده ایم.

کریم آقایی ضمن تاکید بر تعامل خوب استانداری با فرودگاه گیلان عنوان کرد: یکی از مشکلات ما کمبود مساحت فرودگاه رشت (220 هکتار) است که برای رسیدن به طرح جامع باید 160 هکتار توسعه یابد. متاسفانه مشکل توسعه به تملک اراضی گره خورده است و  قادر به تامین اعتبار از منابع استانی و نیز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه