English

حذف روادید؛ پیام صلح و دوستی اروند به جهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با گسترش محدوده جغرافیای منطقه آزاد اروند و استقرار گیت های گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند، زیرساخت های لازم برای ورود اتباع خارجی بدون روادید فراهم شد و این امتیاز به منطقه آزاد اروند نیز تعلق گرفت.

حذف روادید؛ پیام صلح و دوستی اروند به جهان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: منطقه آزاد اروند با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، استقرار نهادهای امنیتی و با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، آمادگی کاملی برای عملیاتی شدن لغو رواید اتباع خارجی را دارد.

اسمعیل زمانی گفت: پلیس اتباع و مهاجرت ناجا در منطقه آزاد اروند مستقر شده اند و آمادگی کاملی برای پذیرش اتباع خارجی از تمام کشورها در این منطقه وجود دارد.

زمانی با اشاره به روند تصویب قانون لغو روادید اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند گفت: ورود اتباع خارجی بدون روادید از مزیت های مناطق آزاد محسوب می شود که این مزیت و امتیاز به خاطر فراهم نبودن زیرساخت ها در منطقه آزاد اروند داده نشده بود.

زیرساخت های لازم برای ورود اتباع خارجی بدون روادید فراهم شد

زمانی افزود: با گسترش محدوده جغرافیای منطقه آزاد اروند و استقرار گیت های گمرک در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند، زیرساخت های لازم برای ورود اتباع خارجی بدون روادید فراهم شد و این امتیاز به منطقه ازاد اروند نیز تعلق گرفت.

زمانی با تاکید بر آماده بودن زیرساخت ها برای پذیرش اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند، به برشماری اقدامات انجام شده در این راستا پرداخت.

وی اظهار کرد: پلیس گذرنامه آمادگی کاملی برای اجرایی شدن این قانون را دارد؛ مهرها ساخته شده اند، گیت های ورودی اتباع خارجه احداث شده و سایر زیرساخت های نرم و امکانات لازم نیز فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه ریزی برای بهبود خدمات دهی به اتباع خارجی هم اشاره کرد و گفت: در بخش اقامت هتل های خوبی در نظر گرفته شده است و آموزش های لازم برای نحوه برخورد با اتباع نیز انجام می شود، همچنین قراراست نقشه ها و علائم راهنمایی در سطح شهر به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی که حاوی اطلاعات عمومی و معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری منطقه و محدوده جغرافیایی منطقه ازاد اروند است تهیه شود.

وی این امتیاز را فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاری یاد کرد و لغو روادید اتباع خارجی و تسهیل تردد  اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند را مزیتی برای سرمایه گذاری دانست و توضیح داد: لغو روادید امتیازی برای سرمایه گذاران است چرا که امکان تردد نیروهای تخصصی آنها نیز فراهم شود.

زمانی ورود بیشتر مسافران، و توسعه گردشگری و توریسم درمانی را نیز از دیگر امتیازات اجرایی شدن این قانون در منطقه آزاد اروند برشمرد.

وی لغو روادید اتباع خارجی را پیام صلح و دوستی ایران اسلامی خواند و اظهار کرد: وقتی به اتباع خارجی بدون ویزا و به صورت آزادانه امکان ورود به بخشی از سرزمین اصلی ایران داده می شود ، پیام صلح و دوستی به همه ملت های جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه